Az ötvenes években felbukkant Čezeta a talján modellek olcsó, keleti alternatívájaként jelentek meg a piacon, a különös kinézetű, oldalkocsival is kínált robogót 175-ös és 200-as erőforrással lehetett kapni akkoriban. A nem túl sikeres modelleket alig tíz éven át gyártották, ám most, több mint fél évszázaddal a megjelenés után egy brit tervező, Neil Eamonn Smith eltökélte, hogy feltámasztja a sajátos formájú gépet.
A lítium-vas-foszfát akkumulátorokról táplált, 8 kW teljesítményű agymotorral felszerelt Čezeta az 506-os típuskódot kapta még 2012-ben, amikor az első prototípus napvilágot látott, s ugyanezen néven kezdik meg idén ősszel a gép forgalmazását. A 12 colos kerekeken gördülő modell csúcsteljesítménye - az A1 jogosítvány korlátaihoz igazodva - legfeljebb 11 kW, ám ezzel is akár 110 km/órás sebességet érhet el, míg kímélő üzemmódban kétszáz kilométer tehető meg egy töltéssel.
A hamarosan megvásárolható Čezeta 506 legolcsóbb verziója átszámítva 2,192 millió forintot kóstál, vagyis drágább, mint a hasonló csúcsteljesítményű, 125-ös robogók, ugyanakkor gyorsulása (0-60 km/h: 4,5 s) a nagyobb vetélytársakat is felülmúlja.