A Cake Kalk elektromos motor fejlesztése Stefan Ytterborn svéd feltaláló nevéhez köthető, aki azzal a céllal látott munkához, hogy a jövő technikáját egy olyan járműben alkalmazza, mely könnyű, környezetbarát, és megalkuvás nélkül használhatnak a kalandorok. Ez a cég off-road palettájának első modellje, de a vállalat elmondása szerint már jövőre érkezik belőle egy közúti verzió is. A Kalk elképesztő technikai adatokkal csábítja a különlegességekre nyitott vásárlóközönséget - kezdjük mindjárt azzal, hogy a kétkerekű önmagában mindössze 53 kilót (!) nyom, ehhez jön a 16 kilós akkupakk, vagyis összességében 69 kilóval mérlegel, amivel még a pehelysúlyukról ismert krosszmotorokat is simán kenterbe veri. A mozgáshoz szükséges energiát egy 15 kW-os csúcsteljesítményű elektromotor biztosítja, melyet 51,8 voltos feszültségű akkumulátor táplál, s 42 Nm-es forgatónyomatékkal gazdálkodhat a pilóta.

cake-kalk-elektromos-motor-20379

Érdekesség, hogy a típus nevét egy mészkőfajtáról kapta, melyet azon a környéken fedeztek fel, ahol a motor tesztelési folyamata zajlott
Az elektronikát a vállalat maga fejlesztette ki, s kifejezetten terephasználatra optimalizálták, a felfüggesztés szintén egyedi tervezés, bár ezt nem házon belül kivitelezték, hanem az Öhlinst bízták meg elkészítésével. Utóbbi kialakításakor a fő szempont a tartósság és a minél alacsonyabb tömeg volt. Mivel a gyártó azt szerette volna, hogy a járgányt teljesen kezdők és profi pilóták egyaránt örömmel használhassák, három üzemmódot csempésztek az elektronikai pakkba. Elmondásuk szerint intenzív igénybevétel esetén egy, lazább tempónál pedig három órát bír egy szusszal az akksi, távolságban kifejezve több mint 80 kilométert tehetünk meg a szöcskével, melynek végsebessége kicsit több mint 75 km/óra. Hagyományos aljzatra csatlakoztatva 1,5 óra alatt tölthetjük 80%-ra a teljesen lemerült akksit, 2,5 óra alatt pedig elérhetjük a 100%-ot. A modellt 13 ezer dollárért, azaz nagyjából 3,5 millió forintért kínálja a cég, amivel nem épp a belépő kategóriába lőtték be a terméket, s jövő tavasszal már át is veheti a gépet, aki most leadja az előrendelést.