Az alábbi komment érkezett korábbi cikkünk alá, melyben a háromkerekű motorokról írtunk:
Sziasztok! A minap kaptam egy büntit, Piaggio MP3-mal, buszsávban. Forgalmi engedély szerinti kategória L5e-A. Ez vajon így 'bukó'? Ha van rá kapacitásotok, az EU-s jogszabályi helyet meg tudjátok írni? Keresgélem, de még nem találtam rá. Az ügyintéző rendőrnénit más aligha győzné meg. Előre is köszönöm!
Háromkerekű motorral is szabad a buszsávban motorozni
Noha a KRESZ szövegezése eltérő értelmezést sugall, valójában a háromkerekű motorok jelentős része is ráhajthat a BUSZ-sávra. A párhuzamos közlekedésről szóló, 36. § (8) bekezdés alapján ugyanis az autóbusz forgalmi sávban közlekedhet: a menetrend szerinti autóbusz és trolibusz… és az autó- és trolibuszforgalom zavarása nélkül ráhajthat a kétkerekű motorkerékpár és a kétkerekű segédmotoros kerékpár.

Mivel a jog másként értelmezi a kétkerekű jármű fogalmát, ide azok a motorok tartoznak, melyek kétkerekűek vagy
olyan háromkerekű gépjárművek, melyek belső nyomtávja nem haladja meg a 460 mm-t.
Magyarra lefordítva ha a két első kerék között legfeljebb 46 cm-t mérsz, akkor nyert ügyed van. Mivel a kérdező Piaggio MP3-ja 465 mm-es nyomtávszélességű és L5e-A besorolású, sajnos jogos a büntetés.
Nincs ingyen parkolás, sem járdahasználat a háromkerekűekkel
Ráadásul ez alapján nem csak a buszsáv tiltott gyümölcs számára: az autók között előregurulás, a járdán parkolás és a fizetős parkolóhelyek ingyenes használata csak azoknak „jár”, akik valóban kétkerekű motorral járnak vagy a gépük belső nyomtávja nem haladja meg a 460 mm-t.

Azt már tényleg csak halkan teszem hozzá, hogy ha autópályán baleset történik, az L5e besorolású, háromkerekű motorkerékpárokkal kénytelen vagy a feltorlódó sor végén várni, amíg megtisztítják az utat, holott a többi motor előregurulhat a rendőröknek, mentőknek fenntartott, középső biztonsági folyosón. Ugyanígy ugrott a lámpáknál a sorok között előregurulás, a járdán parkolás és a fizetős parkolóhelyek ingyenes használata – ez is csak a valós vagy legalább jogilag kétkerekű gépek kiváltsága. Ebből is látszik, hogy ez a kialakítás sok-sok hátránnyal jár, viszont a 460 mm feletti nyomtávú modellek mellett szól, hogy B-s jogsival is vezethetőek, bár ez az előny eltörpül a többi negatívum mellett.