Főként késő tavasszal jellemző, hogy az Alföld nedvesebb, lápos szakaszain gurulva akár félóránként is automatikusan elsötétedik a motoros plexije, noha tudomása szerint ő egyszerű, víztiszta megoldással rendelte a sisakját. A jelenség oka az ilyentájt nagy számban rajzó bogarak jelenléte, melyekből frankó kisállat-határozó lesz a fejvédőn, sokat rontva ezzel a kilátáson. Persze ilyenkor december táján, a késő őszi és a téli hónapokban is gyakran kell takarítani a fejvédőt, azonban korántsem mindegy, hogy milyen módon állsz neki.
Egyesek csak behajtanak a legközelebbi töltőállomásra, felkapják a vödörben - ki tudja mióta - ázó szivacsos, T-nyelű eszközt, és gyakran a bukót le sem véve, előrehajolva csutakolják le Maját és hasonszőrű társait a képernyőről. Tudván, hogy a modern fejvédők cserélhető plexije akár 20-25 ezer forintos móka is lehet, érdemes jobban odafigyelni, miként is bánunk a könnyen karcolódó alkatrésszel.
A kutakon elhelyezett szélvédőmosó eszköz ugyanis nem véletlenül kapta a „bogárhálós" jelzőt, mivel a szivacsrétegen feszülő rács feladata, hogy a ráégett ízeltlábúakba kapaszkodva lekapja őket az autók üvegeiről. Sajnos gyakran éppen ide, a rács és a szivacs közé szorulnak be - az eltávolított kosszal, porszemcsékkel együtt - a kimúlt rovarok kitinpáncéljai és egyéb testrészei, melyeket a szintén nem patyolat tiszta plexin végighúzva máris laza motívumokat rajzolhatsz a sisakra.
Jobb megoldás, ha a kéztörlő papírlapjait áztatod be, majd tapasztod a plexire, és amikor pár perc után feláztak a nap által ráégett tetemek, akkor egy másik (!) nedves papírral, illetve a végén egy szárazzal áttörlöd a felületet.
Ha nem akarsz sokat várni, pár száz forintért beszerezhetsz egy speciális, pár milliliteres, így zsebben is könnyen elférő sprayt, melyet kifejezetten motorosoknak fejlesztettek ki, és ami másodpercek alatt feloldja a szennyeződéseket, anélkül, hogy a fényezésben kárt tenne.