A superpole-on azonban Haga kétszer is elesett, és csapattársa, Michele Fabrizio sem tudta megfutni a Crutchlow, Biaggi és Rea által elért elsősoros időket. Az erőviszonyokat jól jellemezte, hogy már a negyedik Xaus sem tudott másodpercen belüli időt teljesíteni az edzéselső Cal Crutchlow –hoz képest, így könnyen megjósolható volt, hogy a végső győzelem is a vezető hármas csatájában fog eldőlni.
A versenyt megelőző percekben is szerelték Haga – mindkét - motorját
A versenyek
A bajnokságot vezető Badovini Brno-ban is tarolt
Délelőtt tizenegykor rajtolt el a Superstock kategória futama, az idén remeklő – és minden futamot nyerő(!) – Ayrton Badovini (BMW) indulhatott az élről. Rögtön az első körben egy baleset miatt kellett a pályabíróknak beavatkozni, de a célegyenes bejáratánál történt bukás miatt nem kellett megszakítani a futamot, így az eseménytelen tizenkét kör végén ez alkalommal is Badovinit inthette le elsőként a kockás zászló.
Baleset a Superstock kategória első körében
A lelátók zsúfolásig megteltek, sőt: igazából ki sem ürültek a superstock után, hiszen mindenki feszülten várta, hogy felsorakozzon rajtrácsra a superbike mezőny, melyben hazai versenyzőnek is szurkolhatott az értő cseh közönség; Jakub Smrz a 96-os számú Aprilia nyergében a 17. helyről vághatott neki a futamnak. Tiszta volt a rajt, melyet legjobban Jonathan Rea - a helyi szpíker szerint „jonatán ré” - kapott el a legjobban, nagy meglepetésre Biaggi csak a dobogós helyosztóért folyó hármas csatában tudott megkapaszkodni, így az első néhány kör megtétele után Rea, Crutchlow, Xaus, Biaggi, Haga sorrendben száguldottak át a célegyenesen.
A rajtnál Biaggi elöl, de az első kör végén már csak negyedikként fordult a célegyenesre
Kívülről egyértelműnek tűnt, hogy a többiek lényegesen puhább abroncsokkal vágtak neki a futamnak, ugyanis Biaggi csak a verseny felétől tudta felvenni az ő tempójukat – innentől azonban folyamatosan faragta le az addig felhalmozott hátrányát. Ez a hajrázás elegendőnek bizonyult, hogy Crutchlow mellé beférjen a féktávon, azonban Rea győzelmét már nem vehette el, így ők hárman – Rea, Biaggi, Crutchlow sorrendben – állhattak a dobogóra.
Ezt a másfél másodpercet még be tudta hozni Max, így másodikként zárta az első futamot
A supersport küzdelmei mindig látványosak, így izgatottan vártuk a pihenő után a hatszázas kategória rajtját. Kawasaki uralom volt az edzéseken, egyedül Laverty (Honda) fért be harmadikként a zöldellő első sorba, de kilencen futottak másodpercen belüli időt, így várható volt az izgalmas végkifejlet.
A zöldellő első sor: egyedül Laverty fért be Hondájával a három Kawasaki közé
A rajtrácsról Lascorz jött el a legjobban, mögötte a hondás Laverty, illetve Fujiwara. A hatodik körben Laverty bukott, Sofouglu pedig Fujiwara-t megelőzve a második helyre jött fel – a török versenyző számára különösen fontos volt itt a jó szereplés, ugyanis Laverty kiesésével esélye nyílt rá, hogy átvegye a vezetést a világbajnoki tabellán is.
A rajtrácsról Lascorz jött el a legjobban, mögötte a hondás Laverty, illetve Fujiwara
A verseny utolsó harmadában többször próbálkozott előzéssel, de a Kawasaki tempóelőnye miatt csak az utolsó körökben sikerült valódi támadást indítania: a felső S-kanyarban beszúrt a túl sok helyet hagyó Lascorz mellé, ettől a kawasakis lecsúszott az ívről, és a hátralévő fél körben már nem volt lehetősége visszavenni a vezető pozíciót.
Sofouglu megérdemelten nyerte a futamot, és ezzel a VB tabellán is átvette az elsőséget
Hátrébb, Chaz Davies (Triumph) produkciója az, ami említést érdemel, hiszen az angol versenyző folyamatos gyors köröket futva nagy csatában ért fel a dobogó harmadik fokára. Tóth Imi az utolsó helyről rajtolva huszadikként futott be, sajnos szemmel látható volt az a (legalább) tíz lóerőnyi hátrány, melyről az eddigi versenyeken is panaszkodtak Tóth csapatnál.
Gino Rea (4) és Chaz Davies harca a dobogóért
A délutáni órákban már szinte izzott a levegő: a harminc fok feletti forróságban mindenki azt találgatta, vajon képes lesz –e visszavágni Biaggi az első futamban elszenvedett vereségért? A történethez hozzátartozik, hogy Max nem egyszerűen egy versenyző a mezőnyből, de egyfajta ikonja is a brno-i hétvégéknek. A programfüzetek, a plakátok, de még a belépőjegyek is a „Kalóz” képmásával, illetve motorjával hirdették a versenyt, a nagyszámú olasz szurkolótömeg is az ő tiszteletére látogatott el ilyen messzire; legalább is a pólóik, sapkáik egyértelműen erre engedtek következtetni.
Nem az ő versenyük: A Kawasakik nem tudnak az első tízbe férkőzni, Sykes a második futamban bukott is
Teljesen más taktikával indult az Aprilia csapat, mint az előző futamban, így Biaggi már az első körben sokkal vehemensebben támadhatta az előtte haladókat. Jól látszott a mozgásán: csak idő kérdése, hogy átvegye az első helyet. A nagy tempókülönbséget kihasználva, a pálya első harmadában kifékezte az olasz az előtte haladó Rea-t, és innentől kezdve csak a pályarekord megdöntése, illetve előnyének folyamatos növelése volt a cél. A feladat 100%-osan teljesült: új pályacsúcsot futva, magabiztos előnnyel húzta be a győzelmet, miközben fő riválisa, Leon Haslam csak egy nyolcadik ás egy tizedik helyet szerzett, ezzel az olasz a bajnokságban is hatvannyolc pontra növelte az előnyét. Az első és második helyezést begyűjtő Rea most harmadik helyen áll a tabellán, de lemaradása már közel százötven pont a VB-t vezető Biaggihoz képest.
Fabrizionak motorhiba miatt kellett feladnia az első futamot
A hétvége vesztese egyértelműen a Ducati alakulata: a remek pénteki eredmények után, Fabrizio egyetlen dobogós befutójával kellett hogy vigasztalódjanak – az olasz az első futamot be sem tudta fejezni a Ducati meghibásodása miatt. Haga ötödik és hatodik helyeken zárt, a bíztató edzést produkáló Luca Scassa pedig még pontokat sem szerzett, ugyanis az első futamban elszenvedett esése miatt a második etapban már rajthoz állni sem tudott.
Race2: az edzéselső Cal Crutchlow csak a tizennegyedik helyen ért célba
Most háromhetes pihenőre vonulnak a csapatok, a következő futam Silverstone-ban lesz, augusztus elsején.