Verseny
Talmácsi Gábor a tizenharmadik helyen zárt, jelenleg tizenkilencedik az összetettben, nyolc ponttal. A Cseh Nagydíjat Valentino Rossi nyerte Pedrosa és Elias előtt.
Talma: „Az első néhány körben tudtam tartani a lépést a többiekkel, azután visszatértek a problémák, melyekkel egész hétvégén küzdöttünk. A kanyarokban csúszkált a motor a kigyorsításoknál, így nem tudtam rendesen ráadni a gázt. Ettől függetlenül örülök a három pontnak, Indianapolisban talán több is összejön, ebben a holnapi tesztnek is nagy szerepe lesz. Nagyon köszönöm a magyar szurkolónak a lelkes buzdítást, fantasztikus, hogy ennyien eljöttek idén is.”
A Balatonring Team magyar pilótája, Németh Balázs az egész versenyhétvégén brillírozott: az időmérőn a 18. helyet szerezte meg, a versenyen pedig megszerezte első világbajnoki pontjait is, miután a 14. helyen ért célba. A fiatal tehetség pontszerzése hatalmas bravúrnak számít a negyedliteresek mezőnyében, hiszen 25, igazi klasszis között tudott 14-ként végezni.
„A rajtom remekül sikerült, meg tudtam őrizni a rajtpozíciómat. Az első kör végén már 15. voltam, köszönhetően az előzéseknek, amik a motorozás igazi eszenciái. Ezután folyamatosan növelni tudtam az előnyömet az üldözőimmel szemben, körönként fél másodperccel voltam gyorsabb náluk. A csapat is nagyon örült a sikeremnek, gratuláltak nekem a leintés után, és viccesen azt mondták, hogy ennél rosszabb már nem lehet. A következő verseny két hét múlva Indianapolisban lesz. Ezt a pályát még nem ismerem, de megpróbálok rá minél jobban felkészülni: tanulmányozom a pálya vonalvezetését, videókat fogok nézni, és az erőnlétemen is dolgozni fogok.”
Az élen izgalmas küzdelmet láthattunk a Team Toth pilótája, Pasini és Simoncelli között. Pasini végül második lett, míg a harmadik helyet Bautista szerezte meg, aki a levezető körben hanyatt dobta magát örömében.
Pasini:„Gyönyörű küzdelem volt, nagyon boldog vagyok! Nem sok jót vártam ettől a hétvégétől, a hét elején még lázas voltam és gyenge, ma reggel sem voltam túl jól, de egész hétvégén nagyon jók voltunk, úgyhogy bíztam magamban. Costa Doktor kezelésének köszönhetően pedig a futamra már éreztem magamban az erőt. A rajt után hamar felzárkóztam Marco mögé és próbáltam megelőzni, ami jó párszor sikerült is, de az utolsó körben vétettem egy kisebb hibát, míg Marco nem hibázott, így ő nyerte ezt a futamot. Elégedett vagyok, egy tökéletes verseny volt egy tökéletes hétvége után! A boxban jó volt a hangulat, sokat és jól dolgoztunk a hétvégén. Most viszont már Indianapolisra fókuszálok, hogy ott is hasonlóan jók lehessünk!”
Szombat időmérő
Talma: „Lassan, de haladunk a jó beállítások felé, ha a versenyre összeáll a technika, akkor megérte a sok szenvedés. Továbbra is a hátsó tapadás a legfőbb probléma, a kanyarokban a többiek sokkal hamarabb tudnak kigyorsítani, ez a különbség legfőbb oka. A mérnökeim dolgoznak a probléma megoldásán, én nagyon bízom bennük, a verseny napjára kitalálnak valamit. Köszönöm a magyar szurkolónak a biztatást, holnap is legyenek minél hangosabbak, együtt kiharcoljuk a jó eredményt.”
Kiélezett csatát hozott a Cseh Nagydíj szombati időmérőedzése a 250 köbcentis kategóriában. A versenyzők ideális körülmények között száguldozhattak a brnói aszfaltcsíkon, ahol végül az olasz Marco Simoncelli szerezte meg a pole pozíciót a vb-pontversenyben élen álló japán Aojama Hirosi előtt. Simoncelli az idén harmadszor szerezte meg az első rajtkockát, de sokáig úgy tűnt, Aojamáé lesz az első hely. Az olasz azonban az utolsó gyorskörén 35 századdal jobb időt produkált, mint a japán, és végül megszerezte a polet.
A Balatonring Team fiatal magyar versenyzője, Németh Balázs remekül teljesített, a 25 fős mezőnyben a 18. leggyorsabb időt motorozta, amellyel a versenynap legjobb magyarja lett. „Az időmérő elején állítgattunk a motor beállításain, mert nem volt tökéletes.” - nyilatkozta Balázs. „Úgy tűnik, megtaláltuk az ideális beállításokat, így vasárnap már nem valószínű, hogy hozzányúlunk a versenygéphez. Az edzés leintése előtt néhány másodperccel értem át a célvonalon, így maradt időm még egy gyorskörre, és ekkor motoroztam a legjobb időmet is. Szerencsére ma a motorral is minden rendben volt. A holnapi futamon szeretnék pontot vagy pontokat szerezni. Ennek érdekében gyakoroltam a rajtot, hogy vasárnap minél kedvezőbb helyzetben kezdhessem meg a versenyt. Szerintem jó esélyem van rá, hogy elmenjek a többiekkel és rájuk tapadjak.”
MotoGP időeredmények
1. Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team Yamaha 1'56.145
2. Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team Yamaha 1'56.195
3. Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 1'56.528
4. Toni ELIAS SPA San Carlo Honda Gresini Honda 1'56.817
5. Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1'56.954
6. Andrea DOVIZIOSO ITA Repsol Honda Team Honda 1'57.108
7. Alex DE ANGELIS RSM San Carlo Honda Gresini Honda 1'57.775
8. Nicky HAYDEN USA Ducati Marlboro Team Ducati 1'57.803
9. Loris CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 1'57.811
10. Mika KALLIO FIN Ducati Marlboro Team Ducati 1'57.994
11. Chris VERMEULEN AUS Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 1'58.087
12. Niccolo CANEPA ITA Pramac Racing Ducati 1'58.208
13. Randy DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP Honda 1'58.298
14. James TOSELAND GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1'58.331
15. Marco MELANDRI ITA Hayate Racing Team Kawasaki 1'58.477
16. Michel FABRIZIO ITA Pramac Racing Ducati 1'58.680
17. Gabor TALMACSI HUN Scot Racing Team MotoGP Honda 1'58.749
Pénteki edzés
Talma: „Van még mit állítanunk a motoron, hiszen a tapadás nem az igazi és így nem tudok gyorsan menni. Az újításokkal is még csak ismerkedünk, holnap egy elnyújtott kiállásos edzést csinálunk délelőtt. Az időmérőre szeretnék felgyorsulni, egy jó rajtpozíció megszerzése a célunk. És bízom az új sisak szárnyaiban is, hogy hozzásegítenek a gyors körökhöz.”
1. Jorge Lorenzo E Fiat Yamaha Team Yamaha 1:56.595
2. Valentino Rossi I Fiat Yamaha Team Yamaha 1:56.994
3. Dani Pedrosa E Repsol Honda Team Honda 1:57.584
4. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1:57.741
5. Andrea Dovizioso I Repsol Honda Team Honda 1:58.172
6. Toni Elias E San Carlo Honda Gresini Honda 1:58.295
7. Mika Kallio FIN Ducati Marlboro Team Ducati 1:58.302
8. Alex De Angelis RSM San Carlo Honda Gresini Honda 1:58.497
9. Loris Capirossi I Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 1:58.582
10. Marco Melandri I Hayate Racing Team Kawasaki 1:58.739
11. James Toseland GB Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1:58.764
12. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team Ducati 1:58.821
13. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 1:59.041
14. Randy De Puniet F LCR Honda MotoGP Honda 1:59.055
15. Niccolo Canepa I Pramac Racing Ducati 1:59.531
16. Gabor Talmacsi H Scot Racing Team MotoGP Honda 1:59.979
17. Michel Fabrizio I Pramac Racing Ducati 2:00.423
A Team Tothnak felemásra sikerült az edzés. Míg Pasini hamar megtalálta a jó beállításokat, addig Tóth Iminek gondjai akadtak a blokkal: „Egyáltalán nem vagyok elégedett, sőt! Nagyon szeretem ezt a pályát, de a motorom egyszerűen nem megy! Az egész edzés alatt állítgattunk, még sosem voltam ennyit a boxban! De egyszerűen semmi sem segített. Remélem, hogy holnap az Aprilia segíteni fog nekünk és tudok javítani!”
Pasini egyébként hétfőn a Pramac Racing jóvoltából a Desmosedici GP9-est tesztelheti: „Nagyon font teszt lesz ez számomra, mivel megtudhatom, hogy képes lennék-e egy MotoGP motorral veresenybe szállni. Szeretem az embert próbáló kihívásokat és készen állok erre is.”
1. Hector BARBERA SPA Pepe World Team APRILIA 2'02.371
2. Hiroshi AOYAMA JPN Scot Racing Team 250cc HONDA 2'02.511
3. Alex DEBON SPA Aeropuerto-Castello-Blusens APRILIA 2'03.125
4. Alvaro BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team APRILIA 2'03.130
5. Roberto LOCATELLI ITA Metis Gilera GILERA 2'03.427
6. Marco SIMONCELLI ITA Metis Gilera GILERA 2'03.486
7. Mattia PASINI ITA Team Toth Aprilia APRILIA 2'03.528
...
24. Imre TOTH HUN Team Toth Aprilia APRILIA 2'08.478
25. Aitor RODRIGUEZ SPA Matteoni Racing APRILIA 2'08.952