Korábban olvashattatok már nálunk a Brixton klasszikus 125-öséről, a Felsbergről, mely hitelesen hozza a hetvenes évek könnyű, léghűtéses scrambler modelljeinek formavilágát, ugyanakkor annyiba kerül, mint egy olcsóbb rendszámos robogó. Nem véletlen, hogy a tulajdonosokkal rendszeresen interjút készítő Brixton Motorcycles is ezt a típust és a görög pilótát, John-t választotta ki az áprilisi riport főszereplőjének.

A cserbenhagyó gázoló sem riasztott el a motorozástól...

John jelenleg egyetemista, repülőmérnöknek tanul, mellette pedig látványos YouTube-videókat készít különböző járműveivel. A motorok szeretete vélhetően szüleitől ered, akik lelkes quadosok, így amint John elég idős lett, szintén megszerezte a motorjogsit.

– Milyen motorod van és mit szeretsz benne a legjobban?

Egy 2018-as Brixton Felsberg 125-öt hajtok, és egyértelműen az a legjobb benne, hogy nem egy szokványos mai gép, hanem vérbeli scrambler. Napjainkban a legtöbb gyártó futurisztikus motorokat dob piacra feleslegesen sok műanyag burkolattal és/vagy elektronikával, melyeket hívhat „terepmotornak” – valójában ezek már nem alkalmasak kemény terepre.

brixton-felsberg-125-bemutato-john

Ezzel szemben a Felsberg 125 tervezésekor a lényegre összpontosítottak: alkalmas a városi motorozásra és endurózásra is, azaz igazi sokoldalú mindenes!

– Mióta motorozol?

Már több mint öt éve. Rendszeresen motorozom, sőt ma már el sem tudom képzelni az életemet a Felsberg nélkül.

– Milyen a tökéletes időjárás számodra, ha motorra ülsz?

Nyilván napsütötte, szélmentes időben élvezem a legjobban a motorozást, de itt a nyári hőség és a késő estig tartó kánikula már túlzás – olyankor akkora a forróság, hogy az már sok nekem.

– Mi az a felszerelés, extra tartozék, ami nélkül semmiképpen nem indulsz útnak?

Egyértelmű, ez a kormányra felszerelt telefontartóm. Kettős célt szolgál, ugyanis nagy távolságokat teszek meg a motorral, és ehhez nélkülözhetetlen a gyors, pontos navigáció. Arról nem beszélve, hogy a telefon kijelzőjén látom, mit veszek fel éppen a sisakkamerával, ami óriási segítség, hogy még jobb YouTube-videókat készítsek.

– Miért pont ezt a motort választottad?

Tudatos választás volt, több modell között vacilláltam, de végül eljutottam egy tesztvezetésre, és utána már nem volt kérdés – a Felsberg 125 mellett döntöttem. Azóta sem bántam meg, hiszen ma is pont úgy élvezem vele a motorozást, mint a legelső napon.

brixton-felsberg-125-bemutato-john
Korábban mi is kipróbáltuk a motort, tesztünket itt olvashatjátok a Brixton fürge 125-öséről

– Mi volt a legveszélyesebb helyzet eddigi motorozásaid során?

Egy idősebb férfi elütött a terepjárójával, majd mintha mi sem történt volna, segítségnyújtás nélkül elhajtott... Olyan gyorsan történt, hogy esélytelen volt megjegyezni a rendszámot vagy akár csak az autó típusát, korát, de ez sem vette el a kedvem a motorozástól.

– Azt mondják, társaságban jobb motorozni. Neked is vannak állandó túratársaid?

Igen, olyanok vagyunk, mint egy nagy csapat, és azon belül is Nicole-lal motorozunk együtt a legtöbbet – ő ugyanolyan megszállottan imádja a kétkerekűeket, mint jómagam.

– Említetted, hogy sokat motorozol. Ez mit jelent pontosan?

Egy napot sem hagyok ki... Csak akkor marad a garázsban a motor, ha tényleg nagyon rossz idő van kint.

– Végül pedig mi volt a legszebb hely, ahol jártál, és szívesen ajánlanád a többi motorosnak?

A hely neve „Vilia”, és jellemző rá, hogy a „Görög Tail of the Dragon” néven emlegetik a helyiek. Szép út, szeretek arra járni, és a kilátás is lenyűgöző.