A Brembo történetének legnagyobb visszahívási projektje zajlik napjainkban. A probléma a cég PR16 jelzésű radiális főfékhengereinél alakult ki, melyet az M50 típusú monoblokk nyereggel együtt szoktak használni. Kiderült, hogy a piacra került termékek veszélyesek lehetnek, ugyanis a fékhenger műanyagból készült dugattyúja eltörhet, így legrosszabb esetben akár meg is szűnhet a fékhatás. A Brembo szerint ahhoz, hogy ez bekövetkezzen, igen erős fizikai igénybevétel szükséges, tehát például versenypálya-használat, ahol az ABS gyakorta dolgozik, de akár egy esés során is sérülhet az alkatrész.

brembo-visszahivas-16919

A polifenilén szulfidból készült dugattyút a visszahívás során alumíniumra cserélik
A javítás során a kérdéses dugattyút alumíniumra cserélik, ami minden bizonnyal tartósabb lesz majd. Azért is különösen kínos az akció a vállalat számára, mert ezen kiegészítőket prémium motorkerékpárokon alkalmazzák, így többek között az Aprilia RSV4-en, a Tuono 1100-on, a Ducati Panigalén, Monsteren, Multistradán, XDiavel S-en, Scrambleren vagy épp a KTM Super Duke R-en. Kezdetben az Aprilia járműveit rendelték vissza javításra, ám ez csak a kezdet - hamarosan a másik olasz gyártó, s a KTM gépei is sorra kerülnek.