Nagy hagyománya van a BMW Motorradnál az április elsejére időzített, vicces sajtóközleményeknek. Korábban a fenti hibrid-GS-ről, legutóbb pedig az önmagához - 3D-nyomtatóval - tartalékalkatrészt gyártó motorkerékpárról született vicces beszámoló. A tegnap megjelent szabadalmi rajzok alapján azonban úgy fest, hogy mégsem volt teljesen légből kapott ötlet a kétmotoros, villanymotorral megspékelt enduró.
A tervek szerint a hagyományos erőforrással közös egységbe építik a villanymotort, mely bolygókerékkel és nyomatékhatárolós tengelykapcsolóval kapcsolódik az erőátvitelhez. Persze a jelenlegi megoldás csak egyfajta rásegítőként működne, mivel a 136 lovas boxer mellett eltörpül a - várhatóan - 15-20 kW-os plusz teljesítmény, ugyanakkor a villanymotorok fordulatszámtól függetlenül elérhető, masszív forgatónyomatéka dinamikusabbá, egyszersmind tisztább üzeművé teheti a gépet.
Arról nem beszélve, hogy ha önállóan is képes a GS mozgatására, akkor a motor bejuthat a hagyományos járművek elől elzárt területekre és az Európában egyre gyakoribb szmogriadók alatt is szabadon közlekedhet.