Csaknem 380 ezer darab kardánhajtású kétkerekűről van szó, melyek 2004 után - pontosabban 2003 novemberét követően - gördültek le a gyártószalagról. Összesen 17 különböző típus tartozik ide, többek között az R 1200 GS, az R 1200 R és RT, valamint a K 1200-1300 szériák tagjai. Ezeken a BMW elővigyázatosságból kicseréli a hátsó kerékagyat, mivel egy esetleges szakszerűtlen javítás során túlzott mértékű meghúzási nyomaték (kerékcsavar, féktárcsa csavar) alkalmazása miatt az öntvényen repedés keletkezhet. A később gyártott motorkerékpárokon a hátsó kerékagy már acélból készül, ami még a helytelenül magas meghúzási nyomatéknak is ellenáll.
A visszahívás során a fenti alkatrészt egy továbbfejlesztett, acélból készült cseredarabbal helyettesítik az EVO Paralever hátsó felfüggesztéssel felszerelt motorokban, hogy megelőzzék a repedés okozta problémákat.
Az érintett típusok:
BMW R 1200 GS, R 1200 GS Adventure
BMW HP2 Enduro, HP2 Megamoto, HP2 Sport
BMW R 900 RT, R 1200 RT, R 1200 R, R 1200 ST, R 1200 S
BMW K 1200 S, K 1200 R Sport, K 1200 R, K 1200 GT
BMW K 1300 S, K 1300 R, K 1300 GT
A BMW szervizhálózata által végzett beavatkozás természetesen ez esetben is díjmentes. A munkafolyamat viszonylag gyorsan zajlik, az alkatrész cseréje legfeljebb egy órát vesz igénybe.