Egyre közeledik a villanyautók- és motorok egyeduralma. Mi sem bizonyítja ezt ékesebben, minthogy több európai országban 2030-tól egyszerűen megszüntetik a hagyományos erőforrású kocsik árusítását, és onnantól a hangtalan amperfalók lesznek az utak királyai. Hogy az átállás minél inkább zökkenő- és fájdalommentes legyen, a mérnökök igyekeznek sok-sok formai elemet átcsempészni a hangtalan gépekbe, miként tették a BMW tervezői is a Vision DC esetében.

bmw-vision-dc-2019-22385
Különleges formai elemek díszítik a motort, és a hozzá tartozó, kétrészes ruhát is, mely egyszerre funkcionál védőfelszerelésként és futurisztikus hátizsákként

Mivel a Visionön nincsenek hengerek, a kikandikáló hűtők emlékeztetnek a boxerek sziluettjére, melyek ráadásul „gyújtásra” mozognak, hogy utat engedjenek a beáramló friss levegőnek. Erre már csak azért is szükség van, mert napjaink villanymotorjai magasabb fordulatszámon üzemelnek, mint a benzines és dízel erőforrások - még az olyan átlagos családi autók, mint a Nissan Leaf is 10-11 ezer közötti fordulatszámra képesek.

bmw-vision-dc-2019-22391
Egyelőre még nincs olyan motor, ami hatótávban és árban is versenyképes lenne napjaink benzines modelljeivel szemben, de a szilárdtest-akkumulátorok és a hajtásláncok fejlődése hamarosan meghozhatja az áttörést

Bemutatták a Vision DC Roadster meghökkentő formavilágához illő, futurisztikus öltözetet is, amely „láthatatlan” protektorokkal óvja vezetőjét, és olyan különleges kiegészítőkkel büszkélkedhet, mint például a mágneszáras hátizsák. Emellett a ruha a motorral is összeköthető, ami olyan - később megjelenő - funkciók miatt lehet érdekes, mint a rezgéssel kommunikáló navigáció vagy a veszélyre, várható ütközésre figyelmeztető V2V-rendszer.

bmw-vision-dc-2019-22389
Kifejezetten a DC Visionhöz készítette a Metzeler a spéci, integrált LED-ekkel díszített abroncsát. Természetesen nem a feltűnősködés volt a cél, sokkal inkább az, hogy oldalról is könnyebben észrevehető legyen a motor sötétben vagy rossz látási viszonyok között

Ezáltal a ruha „érintéssel” riaszthatja a vezetőt, ha az éppen másfelé figyel, és nem veszi észre a műszeregységen felvillanó figyelmeztetést, vagyis öltözékünk a jövőben aktív és passzív biztonsági felszereléssé válhat, hogy még hatékonyabban óvja viselőjét.