Elsősorban a város kiváló infrastruktúrájának, logisztikai kapcsolatainak, valamint a beszállítói hálózat elhelyezkedésének köszönhetően esett a választás erre a területre, illetve a környéken elérhető szakképzett munkaerő is komoly előnynek számított. Az újonnan létesülő gyárban kínált állások mellett számos egyéb munkahely jön létre a beszállítók és egyéb szolgáltatók körében Debrecen vonzáskörzetében. Harald Krüger, a cég igazgatótanácsának elnöke elmondta, ez a lépés fontos szerepet játszik a vállalat globális növekedésében, hiszen jelentős beruházásokat hajtottak végre Kínában, Mexikóban és az USA-ban, most pedig tovább erősítik pozíciójukat Európában, ezzel egyensúlyt teremtenek az ázsiai, amerikai és az európai kontinens gyártóbázisai között.
Az autós szegmens mellett jól hasít a BMW Motorrad is. Noha ez esetben nem beszélhetünk növekedésről, az idei első féléves értékesítési eredménye szorosan megközelítette a prémium minőségű motorkerékpárok és robogók extrém magasra ugró 2017-es mutatóját, hiszen a 86 975 darab új modell mindössze 1,6 százalékkal marad el a tavalyi esztendő teljesítményétől. A kétkerekű divízió idén kilenc új járműről rántja le a leplet, az ezzel párhuzamosan végrehajtott termelésoptimalizálás pedig az új modellek leszállítási idejére is hatással lesz.
Noha erről nem szólt a fáma, gyaníthatóan a motorkerékpárok készítése során is hasznát veszik majd az új üzem nyújtotta lehetőségeknek, hiszen a két részleg néhány esetben megosztja egymással erőforrásait. Például a C evolution elektromos nagyrobogóban ugyanaz az – immáron 94 amperórás – akkumulátor biztosítja az energiát, ami az i3-as modellben is helyet kapott.