Tegnap bemutatták a BMW Motorrad új kommunikációs rendszerét, mely ConnectedRide Com U1 nevet viseli. A Bluetooth 5.0 és Mesh 2.0 kapcsolatra is képes eszköz egyaránt vezérelhető hanggal – nyolc különböző nyelven – vagy a nagyméretű gombokkal.

bmw-sisakbeszelo-2022-bemutato-sena
BMW ConnectedRide Com U1

Hogy garantáltan ne merüljön le a nap végére, 900 milliamperes kapacitású lítium-polimer akkumulátort építettek be, ezáltal több mint tíz órán át használható az eszköz Bluetooth-üzemmódban, míg a Mash 2.0 kicsit többet fogyaszt, de így nyolc óra aktív használat lehetséges, ami messze több, mint amire egy nap szükség lenne. Mivel a gyorstöltés csupán 20 percig tart, akár napközben, kávészünetben is pótolhatjuk a hiányzó ampereket.

bmw-sisakbeszelo-2022-bemutato-sena
A teljes feltöltés egy órát vesz igénybe, de ha van napközben húsz percünk a konnektor közelében, az is elég, hogy gyorstöltés után újabb 3-6 órán keresztül használjuk a sisakbeszélőt

Mivel az eszköz a BMW Motorrad és a Sena termékeivel képes Mash-kommunikációra, vélhetően közös fejlesztésről van szó, de – az univerzális intercom funkciónak köszönhetően – más gyártók sisakbeszélőivel is „megtalálja a hangot” az újdonság.

bmw-sisakbeszelo-2022-bemutato-sena
A nagy teljesítményű készülék – több motoros esetén – akár nyolckilométeres távolságból is képes csatlakozni a többi sisakbeszélőhöz

Nem okoz gondot az sem, ha elvesztettük szem elől a túratársakat, hiszen Bluetooth-on keresztül a hatótávolság nyílt terepen akár két kilométer is lehet, Mesh hálózaton keresztül pedig nyolc kilométerre növelhető, ha hat motoros csatlakozik egymáshoz. Ezért is került fel a Com U1-re a kihajtható antenna, mely Mesh üzemmódban segít minél nagyobb hatótávot elérni.

bmw-sisakbeszelo-2022-bemutato-sena
A csoportos Mesh Intercom funkcióval privát, zárt csoportokat hozhatunk létre és így legfeljebb 24 motorossal beszélhetünk

A Com U1 bemutatójában azt is hangsúlyozták, hogy milyen hasznos lehet túrázás közben a Com U1  intelligens hangkeverés funkciója, hiszen így mindig tisztán halljuk a navigáció utasításait, akkor is, ha közben másik motorossal vagy éppen az utasunkkal beszélgetünk.

Amennyiben utasítást ad a „GPS” a vezetőnek, a beszédhang automatikusan lehalkul, hogy biztosan ne maradjunk le a közelgő irányváltásról, utána pedig a megszokott hangerőn cseveghetünk a többiekkel.