A BMW-nél gondoltak azokra is, akik a jelenlegi enduró kínálatot túl nagynak és nehéznek találták a terepezésre, így hát fogták a bevált, egyhengeres blokkot, és egy könnyű vázzal, valamint hosszú (210mm-es) rugóutakkal olyan univerzális motort alkottak, mely túrázásra is alkalmas, de a komolyabb terepen sem jön zavarba.
A Sertão ülésmagassága is a sokcélúságot szolgálja, hiszen az alapmodell 860mm-es értéke mellett opcionálisan kilencven centis ülésmagassággal is megrendelhetjük a BMW újdonságát. Természetesen a futóműelemeket is ehhez méretezték, elöl 21, míg hátul 17 coll átmérőjű, küllős kerekeket találunk a Sertãón, a a tengelytávolság a G 650 GS-hez viszonyítva hosszabb lett (1484 mm), a motor lassulásáról pedig elöl-hátul szimpla tárcsafék gondoskodik.
A magas túraplexit az aszfalton túrázók fogják értékelni, a masszív blokkvédővel és a kormányra szerelt kézvédőkkel pedig a terepen kirándulóknak szerettek volna kedveskedni a BMW-nél. Kellemes meglepetés, hogy a szériafelszereltséghez tartozó blokkolásgátlót a kormányról tudjuk aktiválni, így az aszfalton hasznos kiegészítő terepen kikapcsolható.