Valószínűleg nem szerepel majd a legendás GS betűkombináció (GS: Gelände/Strasse, Terep és Utca) az új müncheni nagyágyú oldalán, hiszen bevallottan kizárólag az aszfaltra álmodták meg az S 1000 RR génjeit öröklő gépet. Erre utal az is, hogy elöl-hátul 17 colos, filigrán küllőkkel tűzdelt könnyűfém kerekeket találunk, s az üléspozíció sem tisztán terepes, inkább a túramotorok és a nagyendurók tulajdonságait ötvözi.
Hivatalos adatokat egyelőre nem közöltek a 2014-ben debütáló vasról, azt azonban sejteni lehet, hogy a túrázó teljesítménye megegyezik a csupasz S 1000 R-rel, vagyis itt is 160 lóerővel számolhatunk. Ahogy az a szegmensben ma már természetes, elektronikai segédleteknek sem lesz híján a modell - blokkolásgátlója mellett Traction Control és opcióként DDS aktív futómű is elérhető lesz hozzá. A müncheni világjáró méretes fejidomával, széles nyeregével és a három kofferhez előkészített segédvázával valószínűleg komfortos társ lesz, s ha igazak a pletykák, nem kell késő őszig várnunk a bemutatóra, hiszen már nyáron lelepleznék a 2015-re datált utazómotort.