Komoly tömeg állta körül a bajorok vadonatúj túrasport modelljét a milánói motorkiállításon, az egybegyűltek kíváncsian várták, milyen is lesz élőben a kémfotókon már tucatszor megszellőztetett gép. Nem kellett csalódniuk, ugyanis az XR harmonikus vonalakkal, praktikus, jól átgondolt részletekkel és a már jól ismert, s egyben kedvelt literes sornégyes blokkal debütált a seregszemlén.
Az erőforrás az XR-ben 160 lóerő leadására képes, s nem mellesleg forgatónyomatéka 112 Nm, 9250-es percenkénti fordulatszám mellett. Hogy a motor viselkedését a lehető legjobban az útviszonyokhoz igazíthassa a motoros, az új S 1000 XR már szériafelszereltségként a „Rain” és „Road” menetprogramokat tartalmaz.
A menetbiztonságról gondoskodik az alapfelszereltség részeként elérhető Kipörgésgátló (Automatic Stability Control – ASC), gyári extrafelszerelésként pedig Pro opcióval is rendelhető, amely a „Dynamic” és a „Dynamic Pro” menetprogramokat, valamint a Dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control – DTC) és ABS Pro rendszereket is tartalmazza.
Szintén fontos részlet, hogy kikapcsolható, részlegesen integrált blokkolásgátló felügyeli a háromtárcsás fékrendszer munkáját, s az S-sorozatban egyedülállóan nagy rugóúttal rendelkező felfüggesztéshez - a hagyományoknak megfelelően - Dynamic ESA, azaz elektronikus futóműállítás rendelhető.
Az XR egyértelműen a kategóriák előnyeit ötvöző, szabadon értelmezett utazómotor lett, mely sportos karakterével, időjárás-védelmével, túraképességével és kiemelkedően gazdag felszereltségével jó tipp lehet a gépet sokféle területen használó motorosok részére.