2018. november 6. Hírszerkesztő, Képek: BMW Motorrad
Ma délelőtt tartotta sajtótájékoztatóját a bajor gyártó Milánóban, ahol hat új modellről rántották le a leplet, egyebek mellett a megújult gyorsasági gépekről.
Óriási érdeklődés közepette vette kezdetét kedd délelőtt a BMW sajtótájékoztatója, ahol megannyi friss kétkerekűt bemutattak a cég vezetői. Marcus Schramm, a BMW Motorrad igazgatója nyitóbeszédében szót ejtett arról, mennyire sikeres volt az idei esztendő a vállalat számára, saját magukhoz és más gyártókhoz mérten is eladási rekordokat döntöttek, ami egyértelműen biztató a jövőre nézve, így izgatottan várják a 2019-es évet. Az eseményen hat új modell debütált, ezek közül elsőként ejtsünk szót a sportos szakosztályról, vagyis az S 1000 RR-ről és R 1250 RS-ről! Előbbi kapcsán a BMW képviselői elmondták, a tervezés során három egyértelmű cél lebegett a szemük előtt: az új S 1000 RR legyen rendkívül gyors a versenypályákon, legyen legalább tíz kilóval könnyebb elődjénél, s legyen erősebb, mégis könnyen kezelhető. Kijelenthető, hogy mindhárom teljesült, ugyanis sornégyes erőforrásában ezentúl a GS-ben is használt, változó szelepvezérlésű ShiftCam technikát alkalmazzák, maga a hajtómű pedig négy kilóval könnyebb lett. A teljesítmény is növekedett, immáron 207 lóerőt ad le 13 500-as percenként főtengelyfordulatnál, maximális forgatónyomatéka pedig 113 Nm 11 ezernél, ebből 100 Nm rendelkezésre áll már az 5500-14 500-as fordulatszám-tartományban.
A BMW eddigi legütősebb superbike-ja brutálisan erős, pillekönnyű, fordulékony, no és nem elhanyagolható módon csodaszép lettA gép vadonatúj felfüggesztésre és vázszerkezetre épült, ezáltal még kezesebbé, fordulékonyabbá vált, s bár megtartotta elődje jellegzetes vonalait, még markánsabb lett. A gép menetkész tömegéből 11 kilót faragtak, sőt az M-sportcsomaggal ez tovább csökkenthető 3,5 kilóval, utóbbi esetben csupán 193,5 kilót nyom, ezzel alighanem új mércét állítva a kategóriában. Immáron az alapfelszereltségként része az ABS Pro kanyar-ABS, a DTC kipörgésgátló, az egykerekezés-gátló, valamint az állítható motorfék. Az elektronikai pakk új üzemmódokkal bővült, ilyen az alapáras Rain, Road, Dynamic és Race, illetve a felárért kérhető Pro, mely három különböző versenybeállítást kínál. Ez még nem minden, ugyanis a csomagban rajtelektronika, boxutca-sebességkorlátozó, gyorsváltó, illetve feláras sebességtartó automatika is helyet kapott, az adatok 6,5 colos TFT-kijelzőn jelennek meg, a prémiumhatást pedig olyan elemek fokozzák, mint a legmodernebb, adaptív fényszórók vagy épp a karbon kerekek. Itt debütált az új R 1250 RS is, melyben – azonos hengerűrtartalmú társaihoz hasonlóan – a BMW mérnökei által valaha épített legerősebb és legnyomatékosabb boxermotor dörmög. A korábbi 1170 helyett 1254 köbcentis erőforrás 136 lóerőt ad le 7750-nél, maximális forgatónyomatéka 143 Nm 6250-nél, s ebben is a fent említett ShiftCam technikát alkalmazzák. Ebben a típusban is két vezetési mód közül választhat a pilóta, ezen kívül alapfelszereltség például a hegymeneti elindulást segítő asszisztens (vagyis visszagurulás-gátló), az ABS Pro, extraként pedig többféle Pro vezetési üzemmódot is választhatunk. Újdonság, hogy a BMW Connectivity rendszer immáron alapáras a gépben, ezen felül számtalan kiegészítőt kínálnak, hogy a felhasználó teljes mértékben személyre szabhassa a gépet.