Mindössze néhány napja ünnepelte a BMW Motorrad első kettős dobogóját és a Razgatlioglu által szerzett egyéni vb-címet, máris itt a török pilóta új szolgálati fegyvere, a 2025-re kívül-belül megújult M 1000 RR.

bmw-s-1000-rr-m-1000-rr-2025
BMW M 1000 RR

Hat taggal bővült a ménes, azaz 212 helyett immáron 218 lóerő a csúcsteljesítmény, miközben a motor teljesíti a szigorúbb, Euro 5+ környezetvédelmi norma előírásait. A teljesítménynövekedés alapja a sornégyes új, továbbfejlesztett kialakítású égéstere, hengerfeje és a fordulatszámtűrés szempontjából kimondottan fontos titánszelep, de módosították a titán kipufogórendszert is, sőt a hajtómű felfogatási pontjain is csiszoltak kicsit.

További újdonság a még pontosabban működő Slide Control, mely a kormányelfordulást és a kerekek sebességkülönbségét figyelembe véve szabályozza, hogy intenzív gyorsítás közben milyen mértékben törhet ki oldalra a hátsó kerék. Emellett kifinomultabb lett a – Pro Slick üzemmódot is tartalmazó – kanyar-ABS, még hangsúlyosabbak lettek a karbonalapú szárnyak, valamint a teljes idomzatot átrajzolták, hogy még áramvonalasabbá váljon az RR.

bmw-s-1000-rr-m-1000-rr-2025
BMW S 1000 RR

Természetesen a módosítások egy részét az S 1000 RR alapmodell is megkapta, sőt a motor felszereltsége is bővült, miután a 2025-ös változaton alapárasak lettek a Pro üzemmódok, és akárcsak az M-kivitelen, mindössze 58 fokos mozgási tartományú gyorsgáz került fel.

bmw-s-1000-rr-m-1000-rr-2025
Az új M és S 1000 RR száraztömege 183 és 185 kg

Jóllehet, a valódi 2025-ös újdonságokra a jövő heti EICMA-ig várnunk kell, de az már biztos, hogy a BMW a két legfontosabb géposztályban, a túraendurók és a sportmotorok között az R 1300 GS-sel, az új R 1300 GS Adventure-rel, valamint a megújult S és M 1000 RR-rel lép színre.