Pár perccel ezelőtt kezdődött el a 2023-as BMW S 1000 RR online leleplezése, melyet Ti is követhettek a márka YouTube-csatornáján:
Azt már korábban megjósoltunk, hogy 2-3 lóerővel nő a csúcsteljesítmény, illetve a hatalmas szárnyak érkezése is biztosra vehető volt, de ma megtudtuk, hogy ennél is mélyrehatóbb volt a fejlesztés, mi több, még az RR vázát is átalakították.
Gyakorlatilag kész versenygép az új BMW S 1000 RR
A BMW csúcsmodellje immáron kereken 210 lóerős 13 750 fordulat/percnél, vagyis a várakozásoknak megfelelően három taggal bővült a bajor ménes. A formaterv éppen csak annyira változott, hogy egyből felismerjük a német rakétát, a legfontosabb módosítás éppen a már említett szárnypár, illetve az is szemet szúrhat, hogy a 2023-as változaton feketére fényezett a tengelykapcsoló és a generátor fedele.
Rövidebb lett a végáttétel, s hogy a robbanékony motor megőrizze kezelhetőségét, a kipörgésgátló (DTC) új Slide Control funkcióval bővült, mely engedi kissé kipörögni a hátsó kereket, de megakadályozza a motor hátuljának túlzott kitörését és az úgynevezett highside eséseket.
Szintén a „kilinccsel előre” motorozás segíti az ABS Pro fékezéssegítő funkciója, ami – akárcsak a kipörgésgátló – a kormányelfordulás-érzékelő adatai alapján szabályozza a fékerőt, ezáltal némi gyakorlás után szupermotós stílusban érkezhet meg a pilóta a féktávokra.
Szintén alapáron kapják a motorosok az M széria pillekönnyű akkumulátorát, a hátsó ülés alatti USB csatlakozót, és az sem mellékes, hogy a hátsó kerék és a lengővilla fejlesztése nyomán sokkal könnyebb és gyorsabb lett a kerékcsere, ami nagy segítség lehet a pilótáknak pályanapokon.
Azt is kiemelték a bemutatóban, hogy átdolgozott, optimális merevségű váz öleli körbe a bajorok sornégyes erőforrását, mely immáron csaknem 15 ezerig pörgethető, de maximális, 113 Nm-es forgatónyomatékát már kereken 11 ezres fordulatszámnál leadja.