Szinte hihetetlen, hogy már tíz éve róják az utakat a BMW első S 1000 R csupaszmotorjai, sőt az ikonnak beillő S 1000 XR-t is 2015 tavaszán próbálhattuk ki Spanyolországban. Ez nagy idő, így nem meglepő, hogy az elmúlt hónapokban alaposan átdolgozták a sornégyes csupaszmotort.
Érkezik az új BMW S 1000 R
Természetesen a szabadalmi tervekből csak a formanyelv újdonságai derülnek ki, de ez sem kevés, hiszen alapjaiban változott meg a motor „ábrázata.” Más a fejidom, a fényszóró, de a jelek alapján a váz és az erőforrás alapja megegyezik az S 1000 RR-ével, miként korábban is.
Szintén feltűnő újítás a dupla lámpatest közötti légbeömlő, ami arra utalhat, hogy átdolgozták a légszűrőházat és a hajtómű szívóoldali kialakítását is, illetve nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy az eddigi, minimalista burkolatot egy még kisebb, könnyebb idom váltotta a BMW-n.
Arra számíthatunk, hogy az S 1000 R megkaphat pár műszaki csemegét az általunk is tesztelt M 1000 R-ből, illetve a márka superbike-jából, de hogy pontosan mit takar az új, kisméretű idomzat, az valószínűleg csak a novemberi EICMA-n derül ki.