Néhány perccel ezelőtt zajlott a 2021-es BMW S 1000 R premierje, ahol kiderült, hogy komoly súlycsökkentésen esett át a bajor Roadster.
Csak az erőforráson 5 kilót spóroltak a mérnökök, és összességében 6,5 kilóval lett könnyebb a motor. Jelenleg 199 kilóval mérlegel menetkészen, de aki ezt is sokallná, az M csomag beépítésével újabb 4,8 kilót faraghat belőle.
Leleplezték a 2021-es BMW S 1000 R-t
Ráadásul az M csomag pont ott fejti ki jótékony hatását, ahol a legfontosabb, ugyanis könnyebb kovácsolt vagy szénszálas felnik beépítésével jelentősen mérséklődik a rugózatlan tömeg és a pörgettyűs hatás, vagyis hatékonyabbá válik a felfüggesztés és könnyebb lesz az irányváltás a motorral.
Az ezres sornégyes csúcsteljesítménye 165 lóerő 11 ezernél, legnagyobb forgatónyomatéka 114 Nm 9250-es fordulaton, és rugalmasságára jellemző, hogy 5500 és 12 ezer között mindvégig több mint 90 Nm elérhető.
A továbbfejlesztett „Flex Frame” vázkonstrukció révén még karcsúbb lett a motor, és kiemelték a mérnökök, hogy ez különösen az első traktusban tetten érhető, vagyis kevésbé kényszeríti terpeszbe a gép a vezetőt. A mai trendek megfelelően alapáras a kifinomult egykerekezés-gátlót vezérlő és a hattengelyes IMU, az viszont korántsem megszokott, hogy a kanyar-ABS is az alapfelszereltség része.
Érdekesség, hogy bár csupaszmotorról van szó, a vezetéssegítő rendszerek (pl. kipörgés- és egykerekezés-gátló) a WSBK-motorokkal szerzett tapasztalatok alapján születtek. Szintén alapáras az S 1000 r-en a vadonatúj, 6,5 colos TFT-műszeregység, mely okostelefonnal párosítható és alkalmas irányalapú navigációra is.
Miként az első ránézésre is feltűnik, új a LED-fényszóró, mely kiegészíthető adaptív irányjelzővel és nappali menetfénnyel is a modellhez kínált Headlight Pro csomagban.
Az egyebek mellett klasszikus M-fényezéssel készülő új S 1000 R máris felkerült a BMW kínálatába, hazai vételára 6 086 200 forint.