Mondhatnánk, hogy nincs igazság, de a bajorok ismét kieszeltek valamit, hogy a motorosoknak némi pluszt nyújtsanak. A BMW R900 RT tulajdonságaiban jól ötvözi a kényelmet, az alacsony saját tömeget, a megfelelő vonóerőt és a kedvező vételárat, persze az "olcsóságot" ez esetben a BMW saját kínálatán belül értelmezhetjük csak, hiszen a propelleres márka kétkerekűi a prémium szegmenshez tartoznak a túragépek között is.

BMW R900 RT
Az R900 RT műszerfala

A teljes idomos motor teljesítménye 83 lóerő, ami elsőre szerénynek tűnik, de ha hozzávesszük, hogy a 83 Nm-es maximális nyomaték már ötezres fordulatszámon rendelkezésünkre áll, és alapjáratról is határozottan húz a kilencszázas boxer, akkor egy könnyen motorozható, nyugodt túragép jelenik meg előttünk.

BMW R900 RT
Egyelőre csak a rendőrség kap a közepes méretű túramotorból

Azonban a motor legrosszabb "tulajdonsága" nem a szerény teljesítmény, hanem a gyár üzletpolitikája, ugyanis egyelőre csak az R900 RT-P jelzésű rendőrmotor érhető el a típusból, melyből a pletykák szerint a honi járőrök is kapnak néhány darabot. Nekünk, civil motorosoknak pedig marad a remény, hogy a bajorok piacra dobják az R900 RT utcai változatát is, mely ésszerű alternatíva lehet a megtankolva közel 260 kilós, 1200 köbcentis nagy testvér mellett.