Hogyan lehet lefaragni kereken száz kilót egy motorból? Ezt mutatta be a Radikal Chopper a monacói Top Marques Show-n, ahol kiállították az R 18 Magnifica névre keresztelt vasat. Az Officine Riunite Milanesi által megrendelt gép fejlesztését Andrea Radaelli, a Radikal Chopper munkatársa felügyelte, és a BMW Motorrad Italia is támogatta a munkát.
Karcsúbb, szebb, könnyebb – ez a BMW R 18 Magnifica
Az R 18 Magnificát a kézzel készített, nemes anyagok, mint például a sárgaréz, az alumínium és a fa felhasználása, valamint a minden korábbitól eltérő formavilág határozza meg. Az R 18 alapjaira épülő egyedi BMW ötlete Raffaello Polchitól, az Officine Riunite Milanesi tulajdonosától származik, akit életre szóló szerelem fűz a motorokhoz. A projekt vezetésével a Radikal Chopper zsenijét, Andrea Radellit bízták meg, aki a már korábban is díjat nyert munkájával: a 2020-as MBE díjazottja volt az Ad Maiorával, amely egy BMW R 1100 S-ből született.
A BMW R 18 Magnifica formatervének ihletői az 1920-as, 30-as és 40-es évek vintage gépei voltak, különösen a BMW R 37, amelyek „olyan hihetetlen bájjal rendelkezik, hogy ma is feladja a leckét a modern motorkerékpárok tervezőinek”.
A tervezés során nem használtak CAD- vagy egyéb tervezői programokat, csak egy vázlatot, minden más Andrea Radaelli kreatív fantáziájának eredménye. – Az R 18-at kezdésként teljesen lecsupaszították, majd a motor eleje és hátulja közötti arányok tiszteletben tartásával egyfajta harmonikus vizuális logikát szem előtt tartva újragondolták – jellemezték a Magnificát. Az R 18-on semmi sem „vásárolt”, szinte mindent saját maguk terveztek és kézzel építettek meg, alakítottak ki. Ritka kivételek a felni, amely egy tömbből, gépi esztergálással született a Radikal Chopper tervei alapján. Érdekesség, hogy a farrész és az ülés egy darabból áll és a lebegés érzetét kelti.
Lelkiismeretes munkájuk gyümölcseként teljesen átlényegült, valamint kereken száz kilóval könnyebb lett a motor, és szinte rá sem lehet ismerni az átépítés után.