Az egyedi tervezésű motorkerékpárjairól híres építő, Roland Sands lecsupaszította a BMW R 18-at, hogy faragjon belőle egy erőtől duzzadó, boxermotoros dragstert. – A látványosan központi szerepet játszó blokkról egyből a legendás muscle carok jutottak az eszembe. Logikusnak tűnt hát az alapokig lecsupaszítani az R 18-at, majd úgy átalakítani azt, hogy minél gyorsabb legyen negyedmérföldön” – mesélte Sands a kezdetekről.

bmw-r-18-dragster-roland-sandstol-26335
R nineT- és S 1000 RR-alkatrészek a Dragsteren

– Az elektronika okozta számunkra a legtöbb fejtörést, amikor dinitrogén-oxiddal dúsított üzemanyaggal töltöttük fel a motort. Eltávolítottuk a gyári kipufogót és drasztikusan megnöveltük a beszívott levegő mennyiségét. Ez egyfajta kísérlet is volt, amelyet végül siker koronázott. A végeredmény lenyűgöző; az a professzionális mérnöki tudás tükröződik rajta, amely mindig is jellemezte a BMW mérnökei keze alól kikerült erőforrásokat – tette hozzá.

bmw-r-18-dragster-roland-sandstol-26334
Az alkotó és motorja

Az egyedi tervezésű R 18 Dragster mellett Roland Sands két különböző, mart alumínium alkatrészekből álló dizájnkollekciót is elvitt a gép bemutatójára, amelyek közül egyik a „Machined”, a másik a „2-Tone-Black” nevet viseli. A „Machined” és a „2-Tone-Black” kollekciók a szériától eltérő méretű első és hátsó felniket, valamint mart alumíniumból készült órafoglalatokat, markolatbilincseket, kormányrúd-emelőket, tükröket és tanksapkákat foglalnak magukban.

bmw-r-18-dragster-roland-sandstol-26336
A lényeg, hogy minél gyorsabb legyen negyedmérföldön!

Az élesszeműek kiszúrhatták, hogy más BMW-kről származik a motor jó néhány alkatrésze, így például az R nineT-ről és az S 1000 RR-ről ismerős holmik is feltűnnek a gép elején.