A két motor közös műszaki alapra épül, az 1802 köbcentis erőforrás itt is 91 lóerős csúcsteljesítményű, míg a forgatónyomaték kettő- és négyezres fordulatszám között mindvégig több mint 150 Nm. Így festenek az újdonságok:
A B, azaz bagger alacsonyabb plexivel, míg a túramotorként érkező Transcontinental magas légterelővel lépett színre. Oldaldobozaik több mint 50 liternyi holmit nyelnek el, s a Transcontinentalon ez kiegészíthető egy rezgéscsillapítóra épített, 48 literes topcase-szel.
A gépek üzemanyagtartálya 24 literes, hogy csak 350-400 kilométerenként kelljen megállni a vezetőnek, s szintén fontos különbség az R 18 alapmodellel szemben a kerek, analóg órák alatt trónoló, 10,25 colos képátlójú, színes TFT-kijelző.
Alapáras a motorokon a BMW Integral ABS-e, csakúgy, mint a DCC (Dinamikus Sebességtartó Automatika), míg felárért állandó követési távolságot tartó segédlet is elérhető, csakúgy, mint például az általunk tesztelt R 1250 RT-n.
Emellett kanyarfényszóró, tolatóasszisztens és Hill Start Control (visszagurulás-gátló) is rendelhető az új R 18 modellekhez, melyek háromféle színben készülnek. A hagyományos fekete, a 719 Galaxy Dust mellett Manhattan metál fényezéssel is átvehetőek a motorok.
A két újdonság már a hazai importőr honlapján is megtalálható, itt olvashatsz további részleteket az R 18 B-ről és Transcontinentalról.