Úgy tűnik, bőven volt még fejlesztési tartalék a 2018-ban megjelent, változó szelepvezérlésű GS-ben, melyet Chrobák Jani kollégánk elsők között próbálhatott ki a portugál menetpróbán. Legalábbis erre utal, hogy tavaly nyáron több kémfotó jelent meg az akkor R 1300 GS-ként aposztrofált prototípusról, és ezt a feltételezést erősíti az is, hogy most újabb nevek bukkantak fel a BMW rendszerében.

Milyen lesz a BMW R 1400 GS?

Az átalakított, lényegesen nagyobb hűtőradiátor egyértelmű jelzés, hogy szakítanak a részben folyadékhűtésű kialakítással, és akárcsak a vetélytársaknál, a BMW hengereit is teljes egészében hűtőfolyadék veszi majd körül.

bmw-r-1300-m-1300-r-1400-gs-2022
A módosított, sárvédőbe süllyesztett fényszóró és a módosított idom valószínűleg azt szolgálja, hogy kényelmesen beépíthessék az RT-n már tesztelt, rendkívül hatékony adaptív tempomatot, azaz a távolságtartó sebességrögzítőt

Meglepetésre egy online bejelentkező oldal buktatta le a bajorokat, amiből kiderült, hogy nyomban három változatban dobják piacra a modellt. Érdemes kipróbálni: ha szeretnénk bejelentkezni a BMW-Motorrad/Service oldalon, a legördülő típusok között három érdekes névre bukkanunk.

bmw-r-1300-m-1300-r-1400-gs-2022
R 1300, M 1300 és R 1400 GS a BMW szervizoldalán

Ez egyértelmű utalás arra, hogy a jövőben forgalmazzák majd ezt a három modellt, melyből az első kettő nem olyan nagy meglepetés:

nagyobb összlökettérfogatú, 1,3-as boxer, abból az egyik M-es, tehát várhatóan jóval könnyebb az alapmodellnél, akárcsak az M-es kiegészítőkkel felszerelt S 1000 RR.

A harmadik, az R 1400 GS viszont annál érdekesebb. Van értelme két különböző erőforrást gyártani? Vagy az autókhoz hasonlóan azonos hengerűrtartalmú, de gyengébb és erősebb változatokat takar a két jelzés? Akárhogy is, a bajorok az előző GS-t is nyár végén leplezték le, szóval könnyen megeshet, hogy szeptember környékén már élőben láthatjuk a három újdonságot.