Meglepő helyről, a svájci közlekedési hatóság oldaláról szivárogtak ki az új R 1300 GS műszaki adatai, melyekből kiderült, milyen is lesz a legújabb BMW.

Hamarosan megjelenik a BMW R 1300 GS

A hírek szerint az eddigi 1254 helyett kereken 1300 köbcentis az erőforrás, és szintén újdonság, hogy a kémfotók alapján szakítottak a részben folyadék- és részben olajhűtésű konstrukcióval – az új GS már teljes egészében folyadékhűtésű lesz.

bmw-r-1300-gs-2023-muszaki-adatok
Tesztelés közben kapták lencsevégre a GS-t

A csúcsteljesítmény 143,5 lóerőre nő, ráadásul ugyanolyan fordulatszámon adja le a motor, mint korábban (7750 f./perc), míg a legnagyobb forgatónyomaték 149 Nm. A tengelytáv is nőtt, igaz, itt csak milliméterekről beszélhetünk, miként a motor tömege is alig változott: ha hihetünk a dokumentumoknak, akkor csak pár kilóval nyom többet a bajor túraenduró, mint elődje. A kerék- és gumiméretek viszont változatlanok, továbbra is visszafogott méretű, 120-as és 170-es abroncsokon fut a GS.

Tényként kezelhető, hogy a GS is megkapja az RT-n már megismert, távolságtartó, azaz adaptív tempomatot, sőt az is egyre inkább biztosra vehető, hogy nem kell megvárnunk az őszi seregszemléket, mivel az iparági híresztelések szerint júliusban mutatják be hivatalosan az R 1300 GS-t.