– Jelentősen csökkent a tömege, vadonatúj erőforrást kapott és természetesen nőtt a csúcsteljesítménye – így jellemezte Thilo Fuchs, a folyadékhűtésű boxer hajtóművek vezető fejlesztője a ma délután bemutatott R 1300 GS-t.
Több mint tíz kilóval lett könnyebb az új, erősebb GS, mint elődje
Jóllehet, jelentősen nőtt a teljesítmény, immáron 145 lóerőt és 149 Nm-es forgatónyomatékot ad le a kereken 1300 köbcentisre nőtt boxer, ennél is fontosabb, hogy a nagyobb blokk és a sok-sok felszerelés dacára 12 kilóval könnyebb az 1,3-as változat, mint felmenője.
Teljesen új az acélváz is, melyről elmondták a tervezők, hogy sokkal jobb helykihasználású a korábbi konstrukciónál, egyben ideális rugalmasságú, míg az új segédváz is filigránabb lett, mivel acélcsövek helyett immáron könnyűfémből készül.
Mindehhez az eddigi legkifinomultabb aktív futómű társul, mely a kiválasztott üzemmódtól függően a rugó-előfeszítettséget is a terheléshez igazítja, csakúgy, mint az első és a hátsó felfüggesztés csillapítását. – Emellett újdonság az adaptív magasságállítás és sportfelfüggesztés is – tették hozzá.
Az eddigi legjobb és legerősebb GS bemutatója ezekben a percekben is zajlik itt Berlinben, amiről hamarosan részletesen beszámolunk a SportMotor.hu-n.