Kisebb meglepetésként már október derekán lehullt a lepel a bajorok utazómotorjáról, a 2021-es R 1250 RT-ről. Hajtáslánc terén a megszokott csomagot kapjuk, vagyis a több mint negyven éve útnak indított RT modellcsalád sajátosságai köszönnek vissza: kéthengeres boxermotor – 136 lóerővel és 143 Nm-rel –, hatos váltó és kardántengely.
Minden egyéb azonban változott, így megkapta a motor alapfelszereltségként a BMW Motorrad Full Integral ABS Prót, emellett három különböző üzemmód is belefért az alapárba, sőt még a hatótávot növelő „Eco” mód és a finomított Hill Start Control Pro (visszagurulás-gátló) is.
Továbbfejlesztett, még gyorsabban reagáló Dynamic ESA „Next Generation” futómű is elérhető a modellhez, mely egyébként vadonatúj fejidomot és fényszórót kapott. Ha felületesen szemléljük, akkor tulajdonképpen ez utóbbi a legfontosabb újdonság, mivel garantáltan a szúrós tekintet és a sajátos ívű nappali menetjelző tűnik fel elsőként.
Nemcsak felszereltség, hanem alapvető kialakítás terén is többféle változatból válogathatnak az RT-rajongók, ugyanis az új, LED-es első lámpa alapáras, de kiegészíthető a bajorok saját fejlesztésű, adaptív kanyarfényszórójával is. Az új fejidom teret adott egy kis módosításra a műszeregység környékén, így az jócskán átalakult – immáron 10,25 (!) colos TFT-kijelzővel szemez a pilóta, melynek tán az a legfontosabb előnye, hogy teljesen kiváltja a navigációt, egyben ezen keresztül vezérelhető a motor audiorendszere is.
Mivel az előd is mély benyomást tett ránk – sőt Kótner Zoli rendőrmotoros Európa-bajnokra is –, kíváncsian várjuk, mennyiben lesz más, jobb a vadonatúj felfüggesztésen futó, 2021-es RT.