Ma délután újabb 2023-as modellt leplezett le a BMW Motorrad, bár nem új típusról, csupán a jól ismert, és anno általunk is tesztelt, 2019-es R 1250 RS következő átiratáról van szó.
Megjelent a 2023-as R 1250 RS
Változatlan formában folytatja pályafutását a kéthengeres boxermotor, azaz ugyanúgy 1254 köbcentis, mint elődje és az Euro 5-ös besorolás dacára sem változott a – 136 lovas – csúcsteljesítménye. Persze ezúttal nem is a teljesítmény, hanem a rugalmasság, ami igazán figyelemre méltó, hiszen a szívóoldalon ShiftCam változó szelepvezérlés teszi nyomatékosabbá a kéthengerest az alsó fordulatszám-tartományban.
Többek között ennek köszönhető, hogy
az 1300 köbcenti alatti kéthengeresek között gyakorlatilag verhetetlen a bajor boxer, ha forgatónyomatékról van szó – a 143 Nm-es érték etalon a kategóriában.
Eddig tehát semmi komoly újdonság, az viszont már annál inkább, hogy a DTC (kipörgésgátló) és új „ECO” üzemmód is az alapfelszereltség része lett a 2023-as modellen, valamint ezentúl a Pro üzemmód és a szabályozható motorfék (MSR) is elérhető az extrák között.
A BMW mérnökeinek figyelmességéről árulkodik, hogy nem elégedtek meg a szokásos szivargyújtó beépítésével, hanem a vezetőnek és utasának sokkal hasznosabb USB-A csatlakozóval is felszerelték az RS-t, emellett pedig meghagyták mellette a hagyományos szivargyújtót. Ezáltal az 5V-os feszültséggel tölthető telefonok, navik, sisakbeszélők is új életre kelhetnek, de a 12V-ról működő készülékek sem maradnak áram nélkül.
Az új R 1250 RS máris elérhető a BMW Motorradnál, a modell listaára 6 157 500 forint.