Nehezen lefordítható szóviccel indította bemutatóját a BMW Motorrad: a Boxer with no gloves (tükörfordításban: kesztyű nélküli boxoló) arra utal, hogy az R 1250 R keményebb, harciasabb lett elődjénél, melyről egyébként nálunk is olvashattatok már, amikor elsők között teszteltük a modellt a BMW spanyol menetpróbáján.

Árulkodó részlet, hogy az elsősorban nakedként és többcélú motorkerékpárként aposztrofált R 1250 R új változata üléstakaró idommal, egyszemélyes kivitelben mutatkozott be a videóban

Nos, a ma bemutatott R 1250 R többek között annyiban tér el a 2022-es változattól, hogy immáron adaptív, azaz kanyarkövető fényszóró könnyíti meg az éjszakai motorozásokat, sokkal karcsúbb, egyszersmind sportosabb lett a faridom és a hátsó ülés, emellett pedig átdolgozták a színes TFT-műszeregységet, mely még informatívabb a 2023-as modellen.

bmw-r-1250-r-2023-bemutato
136 lóerős és 143 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékú az új R 1250 R

Természetesen az R 1250 R-en is elérhető lesz az ECO mód, ami segíthet nagyobb hatótávot elérni, és az is fontos újítás, hogy alapáras a kanyar-ABS (ABS Pro), valamint a motor stabilitását fokozó DBC és DTC (Dynamic Brake Control, Dynamic Traction Control). Az 1250 R háromféle fényezéssel (Sport, Triple Black, Ice Gray) lesz elérhető, mi több a forgalmazása máris megkezdődött – a pontos árakat és a további érdekességeket itt találjátok a bajorok új csupaszmotorjáról.