Azt hiszem, a „Ki mennyit ment egy szezonban?” verseny örökös győzteséről beszélhetünk, ugyanis Zimmermann úr idén áprilisban, éppen három évvel a BMW R 1250 GS vásárlása után 363 ezer kilométernél jár motorjával. Ha valaki arra tippelne, hogy ő egy turistaparadicsomban dolgozik, ahol minden nap 25 fok van és ragyog a nap, nos nagyot téved, hiszen Freiburg és Breisgau közelében él, így októbertől áprilisig korántsem ideálisak a feltételek a motorozáshoz.

bmw-r-1250-gs-363-ezer-kilometer
„Többet költött már benzinre, mint magára az új motorra” 

Ennek dacára naponta átlagosan 330 kilométert tesz meg júliusban és januárban is, azaz havi tízezret, így aztán nem meglepő, hogy csak abroncsból 71 darabot (!) használt el, emellett majdnem 18 ezer liter benzint tankolt, vagyis a mai árakon számolva többet hagyott már a benzinkutakon, mint anno a BMW-kereskedésben, mikor a GS-t vette...

bmw-r-1250-gs-363-ezer-kilometer
Három év és több mint 360 ezer kilométer – ezt csinálja utána valaki!

Ráadásul Erich – mint a legtöbb motoros – kerüli az autópályákat, inkább kisebb utakon közlekedik, ha csak teheti. A nagy futásteljesítmény dacára a motor olajfogyasztása szinte nulla, legalábbis soha nem kell két olajcsere között utántöltenie, pedig 2021-ben úgy döntött, hogy az eredeti tízezer helyett csak 15 ezer kilométerenként cserél olajat, hogy kevesebb időt vigyen el a karbantartás.

bmw-r-1250-gs-363-ezer-kilometer
Tartalomhoz a forma: motorban és ruházatban is a BMW-re esküszik Zimmermann úr

Noha az ő GS-e sokkal összetettebb technika, mint a korábbi boxerek, a ShiftCam vezérlés a és a többi műszaki csemege dacára semmilyen meghibásodást nem tapasztalt a 363 ezer kilométer alatt, igaz, 2021-ig precízen betartotta a kereken tízezres szervizlátogatásokat. Tegyük hozzá, utóbbi azzal járt, hogy mivel napi 330 kilométert tett meg, gyakorlatilag minden hónapban muszáj volt bejelentkeznie olajcserére és átvizsgálásra.