Ugyan a gyár még nem erősítette meg, de a német és spanyol szaklapok szerint biztosra vehető, hogy a jelenlegi 101 helyett 106 millis furattal, és 1170 helyett 1252 köbcentis hengerűrtartalommal lép színre a közkedvelt bajor túragép legújabb változata.
Természetesen nő a teljesítmény is, várhatóan 135-140 lóerőre, ami részben az öblösebb boxernek, valamint az Alpha Racinggel közösen fejlesztett, változó szelepvezérlésű hengerfejnek köszönhető. Mivel a GS sokkal nyomatékosabb lesz, mint elődje, ezért változik a szöghajtás áttétele is, főként a hatodik lesz hosszabb, s szintén a nagyobb teljesítmény indokolja az átdolgozott, 305 helyett 320 milliméteres tárcsákra épült fékrendszer bevetését.
Mindezt megkoronázza a K 1600 modellekben már megismert kanyarkövető fényszóró, valamint a rendkívül sokoldalú, navigációval egybeépített TFT-műszeregység. Úgy hírlik, a németek nem várják meg az EICMA-t a hivatalos leleplezéssel, és már októberben megtartják a régóta várt GS premierjét.