Ahogy azt megszokhattuk, Oberdan Bezzi „rögtön kapcsolt”, és papírra vetette a BMW zászlóvivőjének terveit. Feltűnő, hogy milyen tagolt és karcsú a nyerget körülvevő idomzat, illetve a leömlőcső és a kipufogódob elvezetése, formája is újszerű. A kipufogó kapcsán egyébként felmerült, hogy az új konstrukció már annak a jegyében készült, hogy a gép megfeleljen a 2019 végétől életbe lépő, szigorúbb, Euro 5 előírásoknak.
Külsőségek ide vagy oda, a lényeg az erőforrás belsejében rejlik, ugyanis szinte biztosra vehető, hogy változó szelepvezérlésű, lényegesen erősebb és nyomatékosabb kéthengeres dolgozik majd a 2019-es GS-ben. A kiszivárgott pletykák szerint 130-140 Nm-re és 150 lóerőre számíthatunk, nő a hengerűrtartalom is, miközben a gép tömege számottevően nem változik. Mivel eddig csak az RT-ről érkeztek kémfotók, sejthető, hogy abban debütál majd az új boxer, majd utána megkapja a bajorok többi modellje is a lényegesen frissebb és erősebb kéthengerest.