A BMW egyik legkedveltebb túragépe az R 1200 RT, évente 10-12 ezer darabot adnak el belőle, amivel a márka házi versenyében a második helyen áll a közönségkedvenc R 1200 GS mögött.
A 7750-es percenkénti fordulatszámnál 125 lóerős és 125 newtonméteres forgatónyomatékú utazómotor alapfelszereltségére sem lehet panasz, de a vásárló ezt igényei szerint kiegészítheti például a kuplungolást kiváltó Pro váltóasszisztenssel, ESA-val, azaz félaktív, elektronikus felfüggesztéssel, és 2017-től már akár Dinamikus féklámpával és ABS Próval is.
Ez utóbbi jelentősége, hogy a kifinomult érzékelőknek hála ledöntött motornál is vészfékezhet a pilóta, a fékerő mértéke és a kerekek közötti eloszlás mindig az aktuális dőlésszögnek és tapadásnak megfelelő lesz, vagyis segít megelőzni a meggondolatlan lassításokból adódó elcsúszásokat. Emellett az erőforrást is alaposan átfésülték, így a részben folyadékhűtésű boxer immáron teljesíti az EURO 4 előírásait, illetve beépítettek egy kiegészítő rezgéscsillapítót is a sebességváltó kimenőtengelye és a kardántengely közé.