Tradíció már a bajoroknál, hogy a terepre készült motorjaik rendszerint kétféle, hagyományos és Adventure kivitelben érkeznek a szalonokba. Várható volt, hogy a tavaly ősszel bemutatott GS is kap egy testvért, s a rajongóknak nem is kellett sokáig várniuk, mivel tegnap leleplezték legnagyobb endurójuk alaposan átfésült változatát:
Megnövelték a rugóutakat elöl és hátul, s az ülésmagasság is jócskán változott - immáron egy híján kilencven centi magasra kell felkapaszkodni a boxerre, és ez még csak az alsó állás, a langaléták akár 910 milliméteren is rögzíthetik a nyerget. Alaposan megnövelték az üzemanyagtartály térfogatát is, így az Adventure kereken harminc litert tud elnyelni tankoláskor, és masszív bukókeretet csavaroztak a gépre, hogy eldőléskor ez óvja a drága és törékeny alkatrészeket.
A módosításoknak köszönhetően ugyan felkapott pár dekát a GS, csurig tankolva több mint 260 kilót nyom, bár a súlyt a gazdag alapfelszereltség is indokolja, hiszen többek között elektronikus futóműállítás, kipörgés- és blokkolásgátló is jár a kék-fehér márka túragépéhez.