Megtette első tesztköreit a BMW önvezető rendszerrel felszerelt R 1200 GS-e, a pályán többféle manővert teljesített a különös járgány, beleértve a kis és nagy sebességű sávváltást, illetve kanyarodást. Úgy tűnik, álló helyzetben még nem „áll meg a lábán”, ezt leszámítva azonban tényleg bármire képes, amire egy hagyományos motorkerékpár és vezetője:
Stefan Hans, a BMW szakembere mutatta be az újdonságot, egyben gyorsan leszögezte, hogy nem céljuk önállóan közlekedő motorok gyártása. A rendszer inkább azért hasznos, mert segítheti, illetve helyettesítheti a pilótát, ha az láthatóan veszélybe sodorja magát.
- Hamarabb kiszúrja a vészhelyzeteket és gyorsabban is reagál rájuk, mint a hús-vér emberek. Ekkor első körben figyelmezteti a vezetőt, és ha ez nem vezet eredményre, akár - részben - át is veheti az irányítást, ha ezzel megóvhatja a balesettől - tette hozzá. Korábban több cég kacérkodott már hasonló ötlettel, a Yamaha és a Honda is bemutatta saját intelligens motorját, igaz, azóta sem hallottunk sokat az elmés szerkezetekről.