A BMW és Razgatlioglu világbajnoki címe bizonyította, hogy a bajorok nem csak a Geländestraßén, hanem a versenypályákon is otthonosan mozognak, és úgy tűnik, a Superbike-ban szerzett tapasztalatokat most a közúti motorokon hasznosítaná a gyár.
Az idomon belüli légcsatornán dolgozik a BMW Motorrad
Néhány hete röppen fel a pletyka, hogy az eddig alkalmazott, hatékony, de nem túl szép szárnyak helyett elegánsabb megoldásra váltanak, melynek lényege, hogy az idomokon és a vázon belül futó légcsatornákkal növelik a leszorítóerőt. Ez kiegészülne a hűtőradiátort takaró, mozgatható idommal, valamint a légcsatornákat nyitó és záró szerkezetekkel, így csökkenne a légellenállás az egyenesekben, míg féktávon a hagyományos szárnyakkal megegyező leszorítóerőt érnének el.
A fejlesztés révén keskenyebbé válhatnak a bajor superbike-ok, csökkenhet a légellenállás és nőhet a végsebesség, valamint az sem mellékes, hogy a módosítástól letisztultabb, szebb lesz a motor.