A felső kategóriás autókban már-már megszokott, hogy a jármű szabályozza a hűtőradiátorra áramló levegő mennyiségét. Ennek főként aerodinamikai okai vannak, hiszen így csökkenthető a légellenállás, azzal együtt pedig a fogyasztás is. A megoldás lelke egy érzékelő, mely adatai alapján a jármű parancsot ad a motorral mozgatható takaróelemnek, hogy kisebb vagy nagyobb keresztmetszetű felületen jusson be a levegő a hűtőhöz.
Miként a fenti szabadalmi rajzon látszik, a motorkerékpárokon is felbukkanhat ez a megoldás, mégpedig a következő BMW-boxereken. Itt lamellaszerűen sorakoznak a takaróelemek, melyek az erőforrás hőfoka alapján zárnak és nyitnak, akárcsak a négykerekűekben.
Mivel maga a technika már elérhető a személyautókban, csekély költséggel átültethető a gyár motorjaiba is, így aligha kell sokat várnunk a megjelenésére. Másrészt ez a szabadalmi rajz arra utal, hogy a jövőben még nagyobb szerepet kaphat a folyadékhűtés az egyre nagyobb és erősebb boxerekben, melyek napjainkban még részben léghűtéses konstrukciók.