Tulajdonképpen tökéletlen szerkezet a napjainkban használt motorkerékpár-felni, hiszen viszonylag magas súlya miatt megnehezíti a villa és a központi rugóstag munkáját, valamint a tempó növelésével egyre inkább befolyásolja a motor viselkedését, kanyarodását.
A kerék megforgatásából eredő pörgettyűhatás segít egyensúlyban tartani a gépet, ezáltal szinte magától fut egyenesen, ám éppen ezért nehéz kimozdítani az egyensúlyi helyzetéből. Minél nehezebb a kerék, annál inkább jelentkeznek a negatív hatások, ezért a gyártók egyik legfontosabb feladata, hogy a tartósság megőrzése mellett minél többet lefaragjanak a kerekek tömegéből.
M Performance karbonkerekek a BMW-től
Az új BMW S 1000 RR bemutatójából kiderült, hogy modellváltáskor 1,6 kilóval (!) lettek könnyebbek a kerekek, ám aki ezzel is elégedetlen, most újabb fontos grammoktól (mit grammoktól: kilóktól) szabadíthatja meg a gépet.
Az S 1000 RR-hez kínált, idén augusztustól kapható M Performance szénszálas kerekek ugyanis további 1,7 kilóval könnyebbek, mint a széria alumíniumfelnik, ráadásul minden kapcsolódó alkatrész kifejezetten a könnyű karbonfelnikhez tervezett. Meglepetésre féktárcsák vastagabbak a szériakivitelénél (4,5 helyett 5 mm), s szintén a súlycsökkentés érdekében dolgozták át az ABS érzékelőgyűrűit, a kerékcsapágyakat, sőt még az abroncsnyomás-érzékelővel kiegészített szelepeket is.