Ma hajnalban hivatalosan is leleplezték a korábban már kémfotókon látott, vadonatúj BMW M 1000 RR-t. A bemutatón kiderült, hogy a sornégyes superbike csúcsteljesítménye 212 lóerő 14 500-as fordulatszámnál, míg maximális forgatónyomatéka (113 Nm) kereken 11 ezernél elérhető.
A kimondottan pályaversenyzésre tervezett erőforrás legfontosabb fejlesztései közé tartozik a dupla gyűrűs, kovácsolt dugattyú, és akárcsak a GS-ben, itt is ShiftCam vezérlés felel a nyomatékos alsó fordulatszám-tartományért. Hogy minél könnyebb legyen a sornégyes egység – valamint a komplett motor – titánszelepek szabályozzák a gázcserét, és az S 1000 RR-ben használt, eredeti alkatrészek helyett 85 grammal könnyebb, Pankl hajtórudakat építettek be.
Nagy leszorítóerő és kiemelkedő végsebesség
Noha az M 1000 RR idomzata úgy változott, hogy jóval nagyobb leszorítóerőt termelnek a fejidomra rögzített, M-es szárnyak, összességében csökkent a légellenállás, a motor végsebessége pedig ezáltal 306-ról 314 km/órára nőtt. Szintén újdonság és az aerodinamikai csomag lényeges eleme a szénszálas első sárvédő, melyben egy légcsatornát is kialakítottak a féktárcsa és -nyereg hűtésére.
Emellett szintén újak a – felárért rendelhető – kovácsolt kerekek, valamint a légellenállást csökkentő felniborítások, melyek az M Aero elnevezést kapták. Nem maradt érintetlen az M Endurance nyereg sem, melynek kialakításánál a versenyzők tapasztalatait, visszajelzéseit hasznosították, továbbá – akárcsak az S 1000 RR-en – az új kábelköteg révén lényegesen könnyebb lett a rendszámtartó eltávolítása a pályanapok előtt.
Az újításokon túl természetesen továbbra is elérhetőek az előd népszerű vezetési segédletei. Az RR-en a legújabb fejlesztésű DTC, különböző üzemmódok, valamint Race 1, 2 és 3 beállítások támogatják a pilótát kanyarvadászat közben, sőt ezentúl kétféle gázmarkolat-érzékenység közül választhat a vezető, illetve a motorfék mértékét is személyre szabhatja a Race Pro üzemmód segítségével.
Aki ennek dacára többre vágyna, megrendelheti az M 1000 RR M Competition változatot is, amiben egyebek mellett műholdas köridőmérő, az eredetinél 220 grammal könnyebb, eloxált lengővilla és DLC-bevonatú M Endurance lánc segíti a minél jobb köridők elérését.