A narancs-fehér fényezés, a 101-es rajtszám és a régies megjelenés mind-mind azt sugallja, hogy az 1985-ös bajnok áll előttünk, az R 80 G/S, mellyel a bajorok bezsebelték a sivatagi verseny trófeáját. Ez azonban csak a látszat, ugyanis a napokban bemutatott Lac Rose koncepció egy új R nineT-ből épült, igaz, jelenlegi formájában valószínűleg maguk a tervezők sem ismernének rá a donorra.
Hatalmas, talán még a Szahara átszelésére is elegendő méretű üzemanyagtartály, ralinyereg, itinertartó és retró stílusú légterelő teszi teljessé a prototípus összképét, melyet a méltán híres Wheels & Waves fesztiválon lepleztek le a készítők.
Ugyan a Lac Rose névre keresztelt kétkerekű inkább csak bemutatómotor, mintsem valódi versenygép, de azért így sem aprózták el az átépítését. Vadonatúj felfüggesztéssel, fűzöttküllős felnikkel és endurogumikkal tették igazán terepképessé a léghűtéses boxert.