A BMW Motorradtól már megszokhattuk, hogy időről időre előrukkol valamilyen forradalmi, a motorgyártást alapjaiban megváltoztató újítással - gondoljunk csak a hidraulikus lengéscsillapítóval kiegészített teleszkópra (R 12) vagy az ABS-re (K 100). Úttörő munkát végeztek a brutális HP4 Race tervezésekor is, melyet karbon kerékszettel és vázzal dobtak piacra, most pedig elkészítettek egy szénszál kompozit alapú lengővillát, ami önmagában is elismerésre méltó, de igazi különlegessége mégis az, hogy nem egyedi példányról van szó, hanem immáron sorozatgyártásra kész alkatrészről! Érdemes tudni, hogy az ilyen elemek kialakítása hosszadalmas, s általában kétkezi munkát igényel, ebből fakadóan költségesebb, mint a hagyományos megoldások, ezért nagy szó, hogy a kifinomult technika ezúttal megfizethető árral társul.

bmw-karbon-lengovilla-17802

A BMW vitrinjeiben nem ez az első rangos elismerés, de valószínűleg kiemelt helyet foglal majd el, hiszen fejlesztésük a széria motorkerékpárokra is jelentős hatással lehet
A BMW-nél viszont gépesíteni tudták a gyártásfolyamatot, melynek köszönhetően nem csupán egy-egy példány alkalmi elkészítésére nyílhat mód, hanem képessé válnak nagyobb mennyiséget - előreláthatólag évente néhány ezer darabot - előállítani. Innentől kezdve pedig már csak egy lépés, hogy az eddig egyedinek számító technika elterjedjen a „hétköznapi” motorkerékpárokban is. A BMW Motorrad munkásságáért már be is zsebelt egy nívós szakmai elismerést, hiszen ők nyerték a 2018-as JEC Innovációs Díjat Szabadidő és Sport kategóriában.