A BMW K 100, a legelső vízhűtéses, soros négyhengeres BMW motorkerékpár 1983-ban jelent meg a piacon. A K modellek első generációja olyan műszaki újításokat vezetett be, mint például az elektronikus befecskendező rendszer, majd ezt követte 1988-ban a négyszelepes technológia bemutatása és az ABS megjelenése a sorozatgyártású motorokon.
A jubileumi K 1300 S az alapfelszereltség részét képező opciókkal, valamint egy különleges fehér-fekete-piros fényezéssel ünnepli a harmincéves történelmet.
Elektronikus futóműállítást (ESA II), gumiabroncs-levegőnyomás ellenőrzőt (RDC) kipörgésgátlót (ASC) és természetesen blokkolásgátlót találunk az egyedi modellen. A HP váltóasszisztens és a HP lábtartók – vezető és utas számára egyaránt – kiemelik a K 1300 S sportos mivoltát, az Akrapovič sport kipufogódob gyönyörű hangot kölcsönöz a négyhengeres blokknak, a markolatfűtés pedig a hűvösebb napokon növeli az utazási komfortot.
A műszaki alap változatlan formában érkezik az alapmodellből: 175 lóerő és 140 Nm forgatónyomaték repíti majd a különleges megjelenésű K 1300 S verziót.