A káprázatosan alacsony saját tömeget olyan különleges részegységek alkalmazásával érték el, mint például a 7800 grammot nyomó, szénszálas monocoque váz, valamint a karbonkerekek, melyek harmadával nyomnak kevesebbet, mint a kovácsolt könnyűfém felnik. A kerekekre 6,75 mm vastag, 320-as átmérőjű acél féktárcsák kerültek, ezeket pedig a Brembo GP4 PR nyergei fogják közre.
Persze a teljesítmény sem mindennapi: 215 lóerő 13 900-as percenkénti főtengelyfordulatnál, a legnagyobb forgatónyomaték pedig 120 Nm kereken tízezernél. Az erőforrás rendkívül sokrétűen személyre szabható - csak a motorfék ereje és a kipörgésgátló hatékonysága 15-15 fokozatban állítható.
A BMW Motorsport színeit viselő HP4 Race 2D adatrögzítővel, boxutcai sebességszabályozóval és kimondottan pályázásra optimalizált, szűken áttételezett váltóval kerül a szalonokba. hazai listaára egyelőre nem ismert, de Angliában - átszámítva - 25,2 millió forintot kérnek a szeptemberben érkező motorokért.