Túlzás lenne azt állítani, hogy az A2-es jogsival rendelkező motorosok zavarba ejtő bőséggel szembesülnek a piacon, ha új sportmotor vásárlására adják a fejüket. Egyelőre a BMW Motorrad újdonsága sem bővíti az – európai – kínálatot, de ami késik ugye...

Az A2-es pilóták sportmotorja lehet az új BMW G 310 RR

Jövőre lesz éppen tíz éve, hogy tenyérbe csaptak a BMW Motorrad és az indiai TVS Motor Company Limited vezetői. Együttműködésük legfrissebb gyümölcse a BMW G 310-es sorozatát erősítő, 310 RR sportgép, amelynek prototípusát már 2018-ban megcsodálhattuk. Koppantak is az állak a roppant látványos megjelenésű gép láttán, amelynek sorozatgyártású változata is szemrevaló jelenség. Noha Indiában készül és részben ott is fejlesztették a legkedvezőbb árú BMW sportmotort, teljesítménye és felszereltsége alapján Európában is megállná a helyét. A literes RR-t idéző burkolat alatt a jól ismert, 313 köbcentis, 34 lóerős, 27,3 Nm legnagyobb forgatónyomatékú, egyhengeres, folyadékhűtésű erőforrást tajáljuk, amely mindössze 2,9 másodperc katapultálja álló helyzetből 60 km/órára a motort, már ha a vezető ügyesen kapcsolgat a hatfokozatú váltóval.

bmw-g-310-rr-bemutato-2022
Az új G310 RR olyan, mint a nagyok, és úgy is viselkedik: a kifogástalan futásról egyebek mellett a fordított első villa, az alumínium lengőkar és a robusztus acél csőváz gondoskodik, míg a lassításért szimpla első tárcsa, valamint radiálisan rögzített nyereg felel

Lévén a márka modellpalettájának teljes jogú tagja, a G 310 RR is megkapta a BMW Motorrad ABS-t, a többféle menetüzemmódot, a nyomatékhatárolós tengelykapcsolót (csúszókuplung), az e-Gas rendszert, a Ride-by-Wire gázmarkolatot, nem is szólva a TFT-műszeregységről és a LED-világításról.

A gazdag felszereltség dacára a G 310 RR listaára is kedvező, átszámítva nagyjából 3500 eurós indulóáron kelleti magát Indiában. Arról egyelőre nincs hír, hogy mikortól lesz kapható Magyarországon, de látva az A2-es motorok népszerűségét, valószínűleg nem kell sokat várnunk az európai bemutatkozásra.