Megjelent az új BMW G 310 R, az első 500 köbcentiméter alatti BMW roadster. Kifejezetten a világpiacra szánt típusként a G 310 R különböző minőségű üzemanyagokkal is működik, az összes károsanyag-kibocsátási szabványnak és helyi elvárásnak megfelel, vagyis bármelyik kontinensen értékesíthető.

bmw-g-310-r-6994
Innen nézve aligha látszik, hogy nem egy hatszázas vagy hétötvenes, hanem egy alig feleakkora motorral van dolgunk. Kimondottan vagány lett a BMW mindössze 785 millis ülésmagasságú Roadsterje

A G 310 R szíve egy teljesen új fejlesztésű, 313 köbcentiméter hengerűrtartalmú, folyadékhűtéses, négyszelepes, egyhengeres motor két felülfekvő vezérműtengellyel és elektronikus üzemanyag-befecskendezéssel. Az erőforrás különlegessége a hátrafelé megdöntött beépítés, az „open deck” építésmód szerint készített henger, valamint a 180 fokkal elforgatott hengerfej - ez utóbbinak köszönhetően a szívócső a motor menetirány szerinti elejére kerülhetett. Az egység 9500 fordulat/percnél leadott teljesítménye 25 kilowatt (34 lóerő), a G 310 R menetkész tömege mindössze 158,5 kilogramm.

bmw-g-310-r-6991
Ez lehet a bajor cég legolcsóbb kétkerekűje

A cég többi motorkerékpárjához hasonlóan az új G 310 R szériafelszereltsége is tartalmazza a blokkolásgátlót (ABS). Az első keréken 300 milliméter átmérőjű féktárcsával és radiális felfogatású, négydugattyús rögzített féknyereggel dolgozik, hátul ugyanezt a feladatot egy kétdugattyús féknyereg és egy 240 milliméter átmérőjű féktárcsa látja el.