Mint tudjuk, az angolok általában ragaszkodnak a formalitásokhoz, a németek pedig szeretik a rendet. Most azonban mindkét fél lazított egy kicsit a gyeplőn: a BMW Motorrad egymárkás, sőt egy konkrét típusra kiírt versenysorozatot rendez a 2023-as Brit Superbike-bajnokság betétfutamaként.
BMW F 900 R márkakupa a BSB-n
Azért rendezik a futamokat, hogy gyakorlatilag bárki belekóstolhasson a pályázásba, versenyzésbe, ugyanis a nyolcfordulós, összesen tizenhat futamos kupán a bármelyik brit márkakereskedésben megvásárolható BMW F 900 R-rel rajthoz állhatnak a pilóták. A gépek felkészítése mindössze annyiból áll, hogy Arrow kipufogórendszerrel, gyorsváltóval és K-Tech futóművel szerelik fel a 105 lovas motorokat, illetve állítható lábtartó és egyedi idom kerül a bajor sorkettesekre. Az indulók eldönthetik, hogy a sorozat technikai támogatója, Fortis Racing végezze el az átalakítást, esetleg valamelyik BMW-kereskedés, illetve természetesen a pilóták maguknak is építhetnek motort a versenyre.
Felmerül a kérdés: a BMW Motorrad miért éppen a BMW F900 R-t választotta? Nos, ebben nyilván szerepet játszik a modell népszerűsége, hiszen így több embernek nyílik lehetősége indulni, mintha egy drágább, kimondottan sportmotorra szabták volna a feltételeket. A 895 köbcentis, soros kéthengeres, 105 lóerős, 92 Nm legnagyobb nyomatékú erőforrás már elég erős a technikás brit pályákra, a K-Tech felfüggesztésnek köszönhetően pedig a gépek kanyarsebessége is nő a szériamotoréval összevetve.
Emellett persze azt is kiemelték, hogy a gyárból kigördülő, „csupasz” F 900 R milyen erényekkel büszkélkedhet. Alapáron jár a motorhoz az iparágban viszonyítási pontnak számító BMW Motorrad ABS, a kikapcsolható kipörgésgátló (ASC), valamint a Rain és a Road menetprogram. Némi felárért pedig dinamikus kipörgésgátló (DTC), dinamikus fékszabályozó (DBC), motornyomaték-határoló (MSR), valamint kanyar-ABS (ABS Pro) is felkerülhet a motorra, amely így már szinte egyedülállónak számít a középkategóriában. Ugyanez vonatkozik az elektronikus futóműállításra (BMW Motorrad Dynamic ESA), valamint a sötétedés utáni motorozás biztonságát jelentősen növelő adaptív kanyarfényre is.
Végül pedig erős érvnek bizonyult az ár, hiszen az F 900 R itthon jelenleg 3 250 000 forintba kerül, tehát alig drágább a vállalat négyszázas robogójánál, mégis az átalakítás után elég sportos lett, hogy a Brit Superbike-bajnokság szervezői úgy döntsenek: méltó a gép a sorozat színvonalához.