Nemrég rántották le a leplet a bajorok három új terepmotorjáról, név szerint a BMW F 800 GS-ről, az F 900 GS-ről és az F 900 GS Adventure-ről.
A legfontosabb újítás, hogy a GS-ek is megkapták az F 900 XR sorkettes, 895 köbcentis erőforrását, mely a 800 GS-ben 87 lóerős, míg a 900-asokban 105 lovas csúcsteljesítményű lesz. Megújult az első felfüggesztés, a nagyobb modellen alapáras lett a rendkívül karcsú és könnyű Akrapovič kipufogó, és az sem mellékes, hogy immáron az alapfelszereltség része a Rain és a Road üzemmód, valamint ABS Pro (kanyar-ABS) és DTC is.
Komoly fegyvertény, hogy a sajtóközlemény szerint 14 kilóval lett könnyebb az új 900-as, ami csurig tankolva így 219 kilóval mérlegel, míg az F 800 GS menetkész tömege 227 kg. Kétségtelen, hogy a most leleplezett újdonságok közül az F 900 GS Adventure a legkülönlegesebb, amit továbbfejlesztett, minden paraméterében állítható első felfüggesztéssel, új LED-fényszóróval, fűtött markolatokkal és alumínium haspáncéllal tettek még vonzóbbá.
A hagyományoknak megfelelően a két alapmodell karcsú, 14-15 literes üzemanyagtartályt visel, míg a hosszú túrákra fejlesztett F 900 GS Adventure 23 literes, vadonatúj, műanyag tankot kapott. Ez már-már rekordközeli hatótávot ígér, ugyanis a tulajdonosok 4,2-,4,4 literes, valós átlagfogyasztást mértek korábban a 895-ös erőforrással, s ez alapján csak 520-530 kilométerenként fogy majd ki az új Adventure tankja.