2018. november 7. Hírszerkesztő, Képek: BMW Motorrad
A BMW-nél rendkívül optimisták a jövőt illetően, ami nem is csoda, hiszen Milánóban olyan nagyszerű újdonságokat állítottak csatasorba, mint az S 1000 RR, az F 850 GS Adventure, az R 1250 GS Adventure vagy épp az R 1250 R.
Ma az EICMA-n hivatalosan is leleplezték a BMW F 850 GS Adventure-t, az idén piacra dobott BMW F 850 GS még terepképesebb változatát. A kalandoron a Dakar-motorok jellegzetes stílusjegyeit fedezhetjük fel, ilyen például a markáns első traktus, ugyanakkor megtartotta a tipikusan GS-es, ezer közül is felismerhető formavilágot. A kétkerekűt vadonatúj, merevebb vázszerkezetre építették, amiben a korábban megismert 95 lóerős, 92 Nm-es forgatónyomatékú kéthengeres dohog. A szakemberek átdolgozták a teleszkóppárt és lengővillát, megnövelték a rugóutakat, ezáltal még stabilabb úttartású lett a gép. Immáron alapáron jár - a blokkolásgátló mellett - az automatikus menetstabilizáló (ASC), továbbá a Road és a Rain üzemmód, extraként pedig kérhető ABS Pro, DTC, dinamikus féklámpa, s még több menetüzemmód, valamint Dynamic ESA elektromos felfüggesztés.
Edgar Heinrich, a BMW Motorrad képviselője elmondta, az új F 850 GS Adventure tökéletes társ hosszútávú túrázásra, sportos használatra és kényelmes, laza utazásokra is, ugyanakkor módosított kialakítása okán komolyabb endurózásra is bevethetőFelárért választható továbbá 6,5 colos, színes TFT-műszeregység Connectivity-funkcióval, ha valaki fontosnak tartja, hogy mindig online maradjon és azonnal használhassa a navigációt, kezdeményezhessen hívásokat, esetleg hallgathasson zenét. A LED-es lámpatestekkel felszerelt modell időjárás-védelmén tovább javítottak, valamint módosították az üléshelyzetet és optimalizálták súlyelosztását, a 23 literes üzemanyagtartállyal pedig 550 kilométerre nőtt a GS hatótávja. A „kis” GS Adventure-ön kívül jelen volt a frissített - korábban általunk is próbára tett - R 1250 GS Adventure változata is. Ez egyebek mellett alapáron járó LED-ködlámpával, Enduro és Enduro Pro üzemmódokkal, s állítható magasságú nyereggel kerül piacra - ezek a legfontosabb különbségek az alapmodellel szemben. Végül, de korántsem utolsó sorban lerántották a leplet a csupasz R 1250 R-ről, amit társaihoz hasonlóan a BMW mérnökei által valaha épített legerősebb és legnyomatékosabb boxermotor repít.Az 1254 köbcentis hajtómű 136 lóerős, maximális forgatónyomatéka 143 Nm, és ebben is ShiftCam vezérlés dolgozik. Az elektronikai arzenált illetően a gép jóformán megegyezik a fent bemutatott GS-sel, így két üzemmód alapáron jár hozzá, extraként pedig választható Pro opció, nappali menetfény, Dynamic ESA, hegymeneti elindulást segítő asszisztens, BMW Connectivity, s még számos, komfortot fokozó kiegészítő. A délelőtti sajtótájékoztató során a BMW bemutatta a vadonatúj C400GT robogót is, később erről is szót ejtünk!